مراسم بزرگداشت گریلای یژا استار دلژین آزادی در حلب

مراسم بزرگداشت دسته‌جمعی برای گریلا یژا استار دلژین آزادی که در ماه آوریل در منطقه خاکورک به شهادت رسید در حلب برگزار شد.

گریلای یژا استار دلژین آزادی (هِوا کلِوچِک) در مقاومت در برابر اشغالگری دولت ترکیه در منطقه خاکورک در مناطق حفاظتی مدیا در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ به شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر شهید دلژین آزادی توسط شورای خانواده‌های شهدای حلب در میدان شهدای ناحیه شیخ‌مقصود برگزار شد.

اعضای نهادهای مدنی و نظامی و همچنین نمایندگان احزاب سیاسی و بسیاری از شهروندان در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم با رژه نظامی مبارزان ی‌پ‌ژ و ی‌پ‌گ آغاز شد. سپس آواشین عفرین به نمایندگی از نیروهای نظامی یاد و خاطره شهید دلژین و شهدای ماه می را گرامی داشت. آواشین عفرین گفت: «زنان آزاده عفرین اشغالی با حضور در صفوف گریلا‌ و مقاومت در خاکورک مقدس شدند.»

آواشین عفرین در سخنان خود به خیانت حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) به آرمان کوردها اشاره کرد و گفت: «شهید دلژین بازارهایی که پ‌دک بر روی خون کوردها انجام می‌دهد را رد کرد و شخصیت شهید بریتان را الگو قرار داد. و تا لحظه‌ی شهادت در مقابل دشمن و خیانت ایستادگی کرد.»

امینه بَیرَم، عضو مجمع خانواده‌های شهدا در سخنانی بر مقاومت در کوه‌های کوردستان تاکید کرد و گفت: «حملات با سلاح‌های سنگین و همکاری پ‌دک شکست خواهد خورد.» امینه بیرم تاکید کرد که مقاومت مردم کورد ادامه خواهد داشت.

برادرزاده شهید دلژین محمد کلِوچَک گفت: «ما به شهادت دلژین افتخار می‌کنیم، دلژین برای کوردستان آزاد جنگید، ما برای این کار جان خود را خواهیم داد» و اعلام کرد که به مبارزه ادامه خواهند داد.

پس از پایان سخنان، مشخصات شهید دلژین قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد و مراسم با سردادن شعارهای «شهدا نمی‌میرند» پایان یافت.