مراسم بزرگی برای سە شهید در منطقه‌ی عفرین و شهبا برگزار شد

هزاران نفر در منطقه‌ی عفرین و شهبا در مراسم خاکسپاری سه شهید که با پهباد مسلح دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر هدف قرار گرفته بودند، شرکت کردند.

هزاران نفر در منطقه‌ی عفرین و شهبا در مراسم خاکسپاری سه شهید که با پهباد مسلح دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر هدف قرار گرفته بودند، شرکت کردند.

هزاران نفر در ‌کانتون عفرین و شهبا در مقابل بیمارستان هورین در شهرک واوین‌ در کانتون شهبا جمع شدند، تا پیکر سه شروان ی.پ.گ را پس بگیرند، نام‌های این سه شهید عبارت است از: دلشیر عفرین (یحیی خدر‌)، تولهلدان عفرین (محمد حمو)، آمد شیرآوا (علی داود)، که توسط پهباد مسلح دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر در شهرک احداث در شهبا مورد هدف قرار گرفته بودند.

پس از گرفتن پیکر این سه شهید، صدها اتومبیل به گورستان مقاومت قرن در شهرک احرص‌ در کانتون شهبا رفتند.

با رسیدن کاروان، خلق پیکر هر سه شهید را بلند کرده و با سردادن شعار در وصف شهدا و تکرار ادامه‌ی راهشان، به سوی سکوی مراسم رفتند. مراسم با یک دقیقه سکوت به احترام شهدا آغاز شد. سپس مدیر مجلس خانواده‌ی شهدا در کانتون عفرین و شهبا، حسن برکو‌، به خانواده‌ی شهدا و رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان و خلق، تسلیت گفت. حسن برکو از سیاست اشغال‌گری دولت ترکیه در رابطه برای تضعیف مقاومت خلق سخن گفت و اعلام کرد: “ترکیه‌ی اشغال‌گر و تبهکارانش می‌خواهند مقاومتمان را تضعیف کنند. وقتی با توپ‌باران منطقه و موفق نشدن جنگ ویژه قادر نیستند اراده‌ی ما را بشکنند، پهباد بدون سرنشین می‌فرستند و فرزندانمان را دور از سنگرهایشان مورد هدف قرار می‌دهند”.

مدیر مجلس کانتون عفرین و شهبا، خبات عفرین، بر شدت بخشیدن به مبارزه علیه توطئه‌ی دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر تاکید کرد و گفت: “مقاومت خلق عفرین در چادر و منازل، بزرگ‌ترین برهم زننده‌ی نقشه‌های اشغال‌گر و تبهکارانش است، از این رو باید مبارزه‌ را شدت بخشید و اراده‌ی خود را برای از بین بردن مقاصد اشغال‌گر، تقویت کنیم”.

فرمانده‌ی ی.پ.ژ، روژدا‌ عفرین، روسیه را در شهادت این سه شروان ی.پ.گ، مسئول دانست، و گفت: “روسیه به عنوان مدافع آتش بست این‌جاست، برای جلوگیری از تجاوز و جنایت اشغال‌گر ترکیه، اما روز پس از روز بیشتر می‌شود، اما وجودش فقط برای مصالح خودش است، از این رو به ترکیه اجازه می‌دهد تا شروان‌های ما را هدف قرار دهند”.

در ادامه‌ی سخنانش گفت: “این سه شهید دارای تاریخ طولانی در انقلاب هستند و از پیشگامان بودند، توانستند داعش داعش پرورش داده شده توسط را شکست دهند، بنابراین ترکیه جلوی چشمان روسیه و دنباله رویانش آن‌ها را هدف قرار داد”.

در پایان سخنانش نیز بر ادامه‌ی راه این سه شهید تا رسیدن به اهدافشان و آزاد کردن تمامی مناطق اشغالی از دست اشغال‌گر، تاکید کرد.

سپس عضو کمیته‌ی آموزش دمکراتیک در کانتون‌عفرین و شهبا، شریوان حمو، هویت شهدا را قرائت کرد و در میان هلهله‌ی مادران و سردادن شعار در ستایش شهدا، به خانواده‌هایشان تقدیم کرد.

سپس پیکر مقدسشان به خاکسپرده شد.