مراسم ختم ۳ شهید در شهبا برگزار شد

مراسم ختم شهدای نیروهای آزادی‌بخش عفرین، رزگار ولات، روژهات بیکس و گریلا آورین معصوم در شهبا برگزار شد.

مجلس خانواده‌ی شهدا در کانتون عفرین و شهبا، مراسم ختمی برای شهید یوسف حسو (رزگار ولات)، کاوه حسن (روژهات بیکس) و بریوان‌ مصطفی (آورین معصوم)، برگزار کردند.

هر دو شروان نیروهای آزادی‌بخش عفرین، رزگار ولات و روژهات بیکس در حمله‌ی هوایی دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر در ۱۴ ژوئن به شهادت رسیده بودند، دیروز طی مراسم عظیمی به خاکسپرده شدند، اما آورین معصوم که در مرکز رسانه‌ای یژاستار انجام وظیفه می‌کرد در ۱۹ سپتامبر ٢٠٢٢ در گاره به شهادت رسیده بود.

این مراسم در اردوگاه سردم در روستای تل سوسن در شهبا برگزار شد، صدها محاجر عفرین و شهبا به خانواده‌ی شهدا تسلیت گفتند.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، آمنه عمر از طرف مجلس خانواده‌ی شهدا به خانواده شهدا و خلق عفرین تسلیت گفت، قول خود را بر ادامه‌ی راه شهدا تاکید کرد. آمنه با اشاره به مقاومت خلق عفرین و مقاومت آنان در برابر حملات ترکیه‌ی اشغال‌گر و محاصره توسط حکومت دمشق، گفت: “ما به مقاومت خلقمان اطمینان داریم، که هر روز مقاومتش در برابر محاصره‌ی خفه کننده و حملات ترکیه‌ی اشغال‌گر افزایش می‌یابد”.

حنیف سیدو‌ از طرف مجلس شهرک شیرآوا گفت: “به خانواده‌ی شهدا و به طور کل خلق خود تسلیت می‌گوییم، این سه شهید برای آزادی ما جانشان را فدا کردند. دولت اشغال‌گر با تکنولوژی پیشرفته خود به ما حمله می‌کند و تلاش می‌کند وا را از آرمانمان دور گرداند اما دشمن ‌بداند که ما صاحب آرمان خود هستیم و از مبارزه دست برنمی‌داریم”.

برادر آورین معصوم، عادل مصطفی از طرف خانواده‌اش سخن گفت و اعلام کرد، خواهرش همیشه آماده‌ی بخشیدن قربانی بزرگ در راه سرزمینش بوده است.

سپس عادل مصطفی نامه‌ی خواهرش که برای مادرش نوشته شده بود را قرائت کرد.

سپس هویت شهدا قرائت و به خانواده‌هایشان تقدیم گردید.

مراسم با سردادن شعار وفدارانه به شهدا پایان یافت.