مراسم وداع با پیکر شهید عبدالحمید در درباسیه برگزار شد

صدها نفر از ساکنان کانتون حسکه در مراسم خاکسپاری پیکر شهید عبدالحمید جمیل درویش شرکت کردند و بر ادامه مبارزات شهدا تاکید کردند.

امروز صدها تن از ساکنان درباسیه در کانتون حسکه برای شرکت در مراسم خاکسپاری پیکر عبدالحمید جمیل درویش، شروان نیروهای سوریه دموکراتیک (ق.س.د) در قبرستان شهید رستم جودی در این شهرک رفتند.

شروان عبدالحمید جمیل درویش، در ۳۰ آوریل، در حین انجام وظایف نظامی در شهرک عین عیسی واقع در منطقه فرات به شهادت رسید.

پیکر شهید با کاروانی از خودروهای مزین به تصویر شهید و پرچم انجمن خانواده‌ی شهدا و ق.س.، به قبرستان شهدا منتقل شد و تابوت وی بر روی دوش همسنگرانش به قبرستان آورده شد.

این مراسم با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا آغاز شد، سپس عدل مستو رئیس مشترک انجمن خانواده‌های شهدا در شهرک درباسیه، سخنرانی کرد و در سخنانش به نقش شهدا پرداخت و قول داد تا راه آنان را ادامه دهند، گفت: “به احترام قهرمانی‌ها شهدایی که جان خود را فدای آزادی خلقشان کردند، سر تعظیم فرود می‌آوریم، به شهید حمید و همه‌ی شهدا قول می‌دهیم که اسلحه به دست می‌گیریم و راه آنان را تا پیروزی ادامه می‌دهیم”.

 همچنین در این مراسم عمران اورکیش، فرمانده انجمن نظامی عاموداوه، سخنرانی کرد و در آن از نقش ق.س.د در تامین امنیت منطقه قدردانی کرد و گفت: “نیروهای سوریه دموکراتیک (ق.س.د) برای آزادی خلق فداکاری می‌کند و با اطمینان به این راه ادامه می‌دهد”.

اکرم درویش عموی شهید عبدالحمید جمیل درویش در سخنانی به نمایندگی از خانواده‌ی این شهید، قول داد راه شهدا را تا رسیدن به اهداف شهدا ادامه داده و مقاومت کنند.

 در پایان این مراسم هویت شهید عبدالحمید جمیل درویش توسط یکی از اعضای انجمن خانواده شهدای درباسیه، ایمان دعدوش قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد، سپس پیکر مقدس شهید در میان هلهله‌ی مادران به خاک سپرده شد.