مردم در کانتون فرات و منبج توطئه ۹ اکتبر را محکوم کردند

در کانتون‌های فرات و منبج هزاران نفر از شهروندان به میدان آمدند و با راهپیمایی گسترده توطئه ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کردند.

۲۷ سال از توطئه بین المللی ۹ اکتبر ۱۹۹۷ می‌گذرد. امروز راهپیمایی دسته جمعی علیه توطئه ۹ اکتبر در کانتون فرات برگزار شد. راهپیمایی بزرگ جوانان که سه روز پیش در منطقه چلبی آغاز شده بود، امروز به شهر کوبانی رسید. هزاران نفر از مردم در میدان زن آزاد تجمع کردند و به سمت میدان شهید عگید راهپیمایی کردند.

«هیچ کس نمی‌تواند ما را از رهبری دور کند»

اَزَب عبود رئیس مشترک شورای اجرایی کانتون منبج با بیان اینکه هیچ نیرویی نمی‌تواند آنها را از اندیشه و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دور کند، گفت: «مقاومت به همه توطئه‌ها پایان داد. ما از همه خلق‌ها و تشکل‌های منطقه اینجا جمع شده‌ایم و می‌گوییم هیچکس نمی‌تواند ما را از رهبری دور کند. رهبر آپو رهبر تمام بشریت است. آزادی ما فقط با اندیشه رهبر آپو بدست می‌آید. ما تمام نقشه‌های اشغالگرانه را شکست خواهیم داد.»

«ما آزادی جسمانی رهبر آپو را محقق خواهیم کرد»

پس از رسیدن جمعیت به میدان شهید عگید یک دقیقه ادای احترام به شهدای راه آزادی برگزار شد و سپس محمد محمد عضو جنبش جوانان انقلابی سخنرانی کرد. محمد گفت: «یک مقاومت تاریخی در حال انجام است، این مقاومت در سراسر جهان گسترش یافته است. صدها هزار نفر به این مقاومت پیوستند. سلطه‌گران می‌خواستند با دستگیری رهبر آپو، مبارزات خلق کورد را خنثی کنند. اما مقاومت و اراده رهبر آپو باعث شد این امر به جایی نرسد. ما آزادی فیزیکی رهبر آپو را با همین روحیه تضمین خواهیم کرد. ما به عنوان یک جنبش جوانان عهد خود را تجدید می‌کنیم. ما به راهپیمایی آزادی خود با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» ادامه خواهیم داد.»

در پایان عارف بالی رئیس مشترک هیئت محیط زیست، سخنرانی کرد و گفت: «تفکرات رهبر ما در کل خاورمیانه و جهان آزاد است و با ما زندگی می‌کند و در کنار ما می‌ایستد. این توطئه موفق نشد. انقلاب روژاوا به لطف ایده‌های رهبر آپو اتفاق افتاد.»

این راهپیمایی جمعی با سردادن شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست» به پایان رسید.