تصویر

مردم در کنار ق‌س‌د و اداره خودمدیریتی ایستاده‌اند

عبدالرحمن الدخیویژ، عضو شورای منطقه شرق دیرالزور تاکید کرد که اعتماد مردم به اداره خودمدیریتی و نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) متزلزل نشده است و هیچ حمله‌ای نمی‌تواند این وحدت را در هم بشکند و اتحاد مردم حملات را دفع خواهد کرد.

واکنش‌ها به حملات علیه دیرالزور

پس از آزادسازی منطقه دیرالزور از دست تبهکاران داعش، سیستم مدیریت خود را در قالب شوراها و کمون‌ها در چارچوب سیستم خودمدیریتی ایجاد کرد. اما اخیراً حملات علیه منطقه و این سیستم افزایش یافته است. عبدالرحمن الدخیویژ، عضو شورای منطقه شرق دیرالزور، درباره حملات به کانتون دیرالزور و تعهد و اعتماد مردم به اداره خودمدیریتی و ساختار کلی دیرالزور در مواجهه با این حملات با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

الدخیویژ با تاکید بر اینکه پس از توسعه اداره خودمدیریتی، همه اجزای تمام منطقه شروع به متحد شدن حول این نظام و سازماندهی زندگی خود کردند، اظهار داشت که دیرالزور از نظر جغرافیایی منطقه‌ای بزرگ و قابل کشت است، به ویژه از نظر کشت گندم و پنبه غنی است. وی با بیان اینکه پس از آزادسازی دیرالزور، موزاییکی ایجاد شد که در آن خلق‌ها و ادیان و باورداشت‌های موجود در منطقه در کنار هم زندگی می‌کنند و این سیستم با اعتمادی قوی برقرار شد. الدخیویژ با بیان اینکه مردم در مقابل ابتکارات و حملات سیاسی علیه دیرالزور قوی‌تر و متحد شده‌اند، خاطرنشان کرد که حملات اخیر تأثیر جدی بر مردم نداشته و اعتماد مردم به اداره خودمدیریتی چنین تلاش‌هایی را بی‌تاثیر ساخت.

«تبلیغات با هدف ایجاد سردرگمی در منطقه است»

الدخیویژ با بیان اینکه تبلیغات خارجی علیه دیرالزور حقیقت را منعکس نمی‌کند، گفت که این تبلیغات توسط نیروهایی که سعی در ایجاد هرج و مرج در منطقه دارند و برخی از ارگان‌های مطبوعاتی در راستای منافع این نیروها عمل می‌کنند؛ ادامه داد: «پس از آزادسازی دیرالزور توسط نیروهای سوریه دموکراتیک، شوراهای قانون‌گذاری، عدالت و مجریه تشکیل شد. این شوراها به کار مشترک خود ادامه می‌دهند. همه نهادها در منطقه بر اساس قوانین اداره خودمدیریتی سازماندهی شده‌اند و برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند.»

«عزم و ایمان مردم به ق‌س‌د ادامه خواهد داشت»

الدخیویژ با اشاره به اینکه دولت ترکیه، دولت دمشق و برخی نیروهای منطقه در تلاش برای ایجاد هرج و مرج در دیرالزور هستند، گفت که این نیروها سیاست جنگ ویژه شدیدی را علیه سیستم اداره خودمدیریتی انجام می‌دهند، اما بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این منطقه حضور دارند که در دیرالزور حول سیستم اداره خودمدیریتی متحد شده‌اند، تاکید کرد که اعتماد مردم به این سیستم روز به روز در حال افزایش است.

الدخیویژ در پایان گفت: «اعتقاد مردم به اداره خودمدیریتی و نیروهای سوریه دموکراتیک به هیچ وجه شکسته نشده است. این حملات حتی اعتماد ما را به وحدت، قدرت دفاعی و مدیریت خودمان افزایش داد. هرکس در نظام مردم اختلال ایجاد کند و امنیت آنها را به خطر بیندازد دشمن درجه یک مردم است. کسانی که سعی می‌کنند خود را از طریق زندگی دیگران زنده نگه دارند، هرگز موفق نخواهند شد. در جریان حملات دولت دمشق و دفاع‌الوطنی، کار و امورات مجلس ما متوقف نشد، برعکس، برای خدمت به مردم بیشتر تلاش کرد. مردم در کنار نیروهای ق‌س‌د قرار گرفتند و این حملات به یمن اتحاد مردم و نیروهای ق‌س‌د دفع شد. مردم همچنان در کنار نیروهای ق‌س‌د و مدیریت‌اش خواهند ایستاد. هیچ حمله‌ای نمی‌تواند این وحدت را از بین ببرد، ما در برابر هر حمله‌ای مقاومت خواهیم کرد.»