مردم شمال و شرق سوریه برای رهبر خلق کورد به میادین آمدند

مردم شمال و شرق سوریه علیه انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به میادین آمدند.

پس از وقوع زلزله‌ی ۵/۱ ریشتری در گَملیک بورسا، نگرانی‌های خلق کورد را درباره‌ی‌ وضعیت سلامتی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان افزایش یافتە است. هزاران نفر از مردم شمال و شرق سوریه به خیابان‌ها ریختند و خواستار دریافت اطلاعات از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

در مقابل ساختمان انجمن خانواده‌ی شهدای منطقه‌ی تل کوچر قامیشلو با شرکت اعضای سازمان‌های مدنی و خدماتی، اعضای خانواده‌ی شهدا، اعضای کنگره ستار و اعضای اتحاد زنان جوان بیانیه‌ای را قرائت کردند.

عضو انجمن روا ال جیلود بیانیه را قرائت نمود.

در بیانیه ذکر شده است که توطئه‌ی بین‌المللی علیه خواست و اراده‌ی خلق کورد در شخص رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۲۶ است که ادامه دارد و جامعه‌ی بین‌المللی برای حفظ روابط خود با دولت اشغال‌گر ترکیه، در برابر انزوا سکوت کرده است.

در ادامه‌ی بیانیه به این اشاره شده است که مدت ۳۳ ماه است که انزوای شدیدی به بهانه‌ی تنبیه انضباطی و ممنوعیت ملاقات بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعمال می‌شود و این نیز باعث تردید و نگرانی‌ ملیون‌ها نفر شده است، به ویژه پس از وقوع زلزله در شهر بورسای ترکیه این نگرانی‌ها بیش از پیش افزایش یافته است. همچنین اعلام شد که در برابر این باید کمیته‌های حقوقی و قانونی بر دولت ترکیه فشار وارد کنند تا سرنوشت و وضعیت رهبر عبدالله اوجالان را اعلام و آشکار نماید.