مردم شمال و شرق سوریه علیه انزوای تحمیلی در امرالی به میدان آمدند

ساکنان چلاخا، گرکه‌لگه، دِریک و تل کوچر علیه سیستم شکنجه در امرالی به میدان آمدند.

اهالی چلاخا، گرکه‌لگه، دریک و تل کوچر کانتون جزیره برای محکوم کردن نظام شکنجه و نسل‌کشی علیه رهبر عبدالله اوجالان، راهپیمایی گسترده‌ای را در چلاخا برگزار کردند.

صدها نفر از اهالی هر چهار شهر، اعضای نهادهای مدنی، خدماتی، کنگره استار، مجمع خانواده شهدا، شورای شهر، جنبش جوانان انقلابی و اتحادیه زنان جوان به راهپیمایی پیوستند. آنها تصاویری از رهبر عبدالله اوجالان و بنرهایی با عنوان «آزادی رهبر عبدالله اوجالان کلید صلح در خاورمیانه است» حمل می‌کردند.

راهپیمایی از جلوی مرکز شورای شهر تا میدان شهید محصوم ادامه یافت. صالح صفو، یکی از اعضای ابتکار خلق چلاخا سخنرانی کرد و سیستم شکنجه و نسل‌کشی را محکوم کرد.

صفو گفت: «آنها می‌خواهند از طریق این سیستم مردم را از بین ببرند، اما نقشه‌های آنها روشن است، ما مردم این منطقه تسلیم سیاست‌های آنها نخواهیم شد، ما ایستاده‌ایم و برای شکست آن نقشه‌ها از مقاومت امرالی قدرت خواهیم گرفت و آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان را به دست می‌آوریم.»

نزهه سیف‌الدین عضو کنگره استار چلاخا گفت: «آزادی رهبر عبدالله اوجالان آزادی خلق‌ها و کل بشریت است. آنها این را به خوبی می‌دانند. به همین دلیل است که آنها یک سیستم شکنجه و نسل‌کشی را علیه رهبر عبدالله اوجالان اجرا می‌کنند. رهبری مقاومت می‌کند و ما نیز تا آزادی جسمانی او در میدان‌های مبارزه خواهیم بود.»

نزهه در ادامه گفت: «به یُمن رهبری دستاوردهایی را بدست آوردیم پس باید مبارزه کنیم تا او را در میان خود آزاد ببینیم.»