مردم تبقا: ما آماده جنگ هستیم

مردم شهر تبقا به حملات دیرالزور واکنش نشان دادند و گفتند: «آماده جنگ در یک جبهه همراه با نیروهای سوریه دموکراتیک هستیم.»

در تبقا، صدها نفر از جمله شوراها و مجالس اداره خودمدیریتی دموکراتیک، نمایندگان حزب آینده سوریه، رؤسای قبایل و ریش‌سفیدان عرب، علیه حمله و قتل‌عام علیه کانتون دیرالزور راهپیمایی کردند.

در راهپیمایی که از ناحیه یکم آغاز شد، مردم با حمل پرچم‌های نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) و بنرهایی با مضمون «ما طرح‌های دولت دمشق و تبهکارانش که هدفشان برهم زدن امنیت منطقه است را رد می‌کنیم» و «امید ما اداره خودمدیریتی است... به یمن خون شهدای ما ایجاد شد... ق‌س‌د نماینده ماست... از ما و دستاوردهای ما محافظت می‌کند»، به نقشه‌های کثیف علیه مردم شمال و شرق سوریه واکنش نشان دادند.

«بیایید در برابر نیروهای سرکوبگر مقاومت کنیم»

عدنان ایلِوی، رئیس اتحادیه آل البیت، در سخنرانی در راهپیمایی مقابل مرکز دانشجویان دموکراتیک گفت: «جنایت رژیم سرکوبگر ۵۰ سال است که ادامه دارد. با حملات و قتل‌عام‌هایی که در چهار روز اخیر انجام داد این را به وضوح نشان داده است.» ایلوی گفت: «ما به مردم خود می‌گوییم که در برابر نیروهای ستمگر مقاومت کنید. هیچکس بهتر از شما نمی‌داند که دولت دمشق و تبهکارانش در دیرالزور چقدر بی‌رحم هستند. شما از نزدیک شاهد بودید که آنها چه چیزی را برای شما به ارمغان می‌آورند. علیه آنها بجنگید و مقاومت کنید. فتنه‌ای علیه اسلام و مسلمین شده‌اند.»

نور حنفی، عضو مدیریت شورای جامعه زنان زنوبیا، قتل‌عام دیرالزور را محکوم کرد و تاکید کرد که استقبال مردم منطقه از نیروهای سوریه دموکراتیک پاسخی روشن به همه است.

عاید الهادی، یکی از رهبران قبیله الموسی الظاهر، گفت: «دولت دمشق می‌خواهد با این حملات پروژه اداره خودمدیریتی دموکراتیک را ناکام بگذارد. زیرا اداره خودمدیریتی اکنون گسترده شده است.» و اظهار داشت که قبایل در منطقه همراه با نیروهای ق‌س‌د مقاومت خواهد کرد. هادی گفت: «مردان و زنان و کودکان ما آماده حمل اسلحه با نیروهای سوریه دموکراتیک هستند، ما می‌گوییم به سمت نیروهای سوریه دموکراتیک حرکت کنید، ما پشتیبان شما هستیم.»