مسلم: انقلاب ۱۹ جولای به لطف هزار شهید و ترکیب خون جوامع ایجاد شد

ریاست مشترک پ.ی.د، صالح مسلم در مجمع سوری به مناسبت انقلاب ۱۹ جولای اعلام کرد: “باید بدانیم چرا ۱۱ هزار شهید جان خود را فدا کرده‌اند”.

با پیشگامی پ.ی.د، در شهر حسکه، اقدامات مجمع انقلاب ۱۹ جولای با شعار “۱۹ جولای: انقلاب زن و خلق‌ها و ضمانت سوریه‌ی دمکراتیک”، برگزار شد.

پس از سخنان ابتدایی خیر مقدم از سوی ریاست مشترک دفتر تشکیلاتی پ.ی.د، پروین یوسف، همچنین ریاست مشترک دفتر تشکیلاتی پ.ی.د در کانتون فرات، احمد خوجه؛ ریاست مشترک پ.ی.د، صالح مسلم سخنرانی کرده و درباره‌ی اهمیت انقلاب شمال و شرق سوریه سخن گفت.

گفت: “انقلاب ۱۹ جولای، انقلاب قیام خلق‌ها و انقلاب راه سوم است، امروز پس از گذشت ۱۱ سال، آن تحملاتی که در جامعه رخ می‌دهند، به خودی خود انقلابی است”.

به این اشاره کرد: “انقلاب ما در کوبانی با هدف حفاظت از جامعه و زن دربرابر نیروهای سلطه‌گرا و ستمگر آغاز شد، همگان تحت تاثیر تشکیلات و مقاومت این انقلاب در برابر حملات هستند. این نیز به لطف هزاران شهید و ترکیب خون جوامع به دست آمد، این نیز به معنای برادری خلق‌هاست”.

اعلام کرد: “لازم است انقلاب و دست‌آوردهای آن را حفظ کنیم، باید بدانیم چرا ۱۱ هزار شهید جان خود را فدا کردند، هنوز هم بهترین جوانانمان در سنگر حضور دارند و مبارزه می‌کنند و به انقلاب ادامه می‌دهند”.

همچنین بر ادامه‌ی راه شهدا برای آسایش و امنیت خلق‌ها تاکید کرد.

۱۹ جولای انقلابی متفاوت است

همچنین ریاست مشترک مجلس اجرایی اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، حمدان عبد، ۱۹ جولای را به تمامی خلق‌ها تبریک گفت و ادامه داد: “چند روز قبل یاد شهدای ۱۴ جولای را گرامی داشتیم، امروز نیز یاد انقلاب ۱۹ جولای را گرامی می‌داریم”.

وی با اشاره به علل شکست دیگر انقلاب‌ها و گفت: “علت شکست نبود هدف اصلی در دیگر انقلاب‌ها بود، آن‌که خود را اپوزیسیون نام نهاده بود از راه خود منحرف گشت”.

همچنین گفت: “مسروریم که از نسل ۱۹ جولای، انقلاب برادری خلق‌ها و زیست مشترک هستیم. ما از راه اپوزیسیون و رژیم دور شدیم و همگی دور یک دایره جمع شدیم”.

تاکید کرد: “انقلاب ۱۹ جولای با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است، سرآغاز و شروعی واقعی برای انقلاب تمامی خلق‌هاست”.

تقویت سیستم دفاعی تضمین کننده‌ی انقلاب است

فرمانده‌ی ی.پ.ژ ساریا عفرین، انقلاب ۱۹ جولای را تبریک گفت و ادامه داد: “ابتدا انقلاب ۱۹ جولای را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی شهدای انقلاب و انقلابیون و مبارزین، تبریک می‌گوییم، این انقلاب به خودی خود به وجود نیامد، بلکه محصول رنج و مبارزه‌ی رهبر عبدالله اوجالان است”.

همچنین گفت: “زمانی انقلاب آغاز شد، خلق مبارز ما با توانایی کمی توانست انقلاب را توسعه دهد، این خلق مبارز توانست ثابت کند که برای مقابله هژمونی سیستم و اشغال‌گری ترکیه و تبهکاران داعش، فرزندانش را آموزش داده است”.

همچنین آشکار کرد: “این انقلاب نمونه‌ای برای جهان است، دلیل نام‌گذاری انقلاب زنان است، محصول مبارزه و عشق انقلابیون زنان فداکار است، تشکیلات ما (ی.پ.ژ) با تعداد کمی آغاز کرد و اکنون به ارتشی برای نجات دادن مناطق مختلف و هزاران زن را تشویق کرد که در این انقلاب شرکت نمایند”.

در پایان گفت: “باید سیستم محافظت از خود را برای حفاظت از انقلاب روژآوا که همان انقلاب زنان است را تقویت کنیم، همچنین برای برآورده کردن رویای شهدا و بار دیگر دیدن رهبر میان خودمان، تضمین نماییم”.