تصویر

مسئولان کانتون عفرین-شهبا از کودکان مجروح در بیمارستان عیادت کردند

هیئتی از اداره خودمدیریتی دموکراتیک کانتون عفرین-شهبا از دو کودک از چهار کودک مجروح در حملات دولت اشغالگر ترکیه که تحت مداوا هستند در بیمارستان عیادت کردند.

دولت ترکیه روستاهای سموقا، تل‌مَدق، تل‌جیجان و ام‌حوش و سد شهبا در کانتون عفرین-شهبا را با خمپاره و توپخانه بمباران کرد. سه کودک به نام‌های دوها حسن (۱۶)، خدیجه اسمَلی (۱۵)، مَتَر ابراهیم (۱۴) و فارس ابراهیم (۱۳) در حمله به سد زخمی شدند.

در حالی که دوها حسن و خدیجه اسملی که در بیمارستان تحت مداوا بودند، روز شنبه پس از بهبود وضعیت خود به خانه بازگشتند، درمان متر ابراهیم که از ناحیه پا مجروح شده بود و فارس ابراهیم که از ناحیه پای چپ مجروح شده بود، در بیمارستان آورین در شهرستان فافین ادامه دارد.

هیئتی از اداره خودمدیریتی دموکراتیک کانتون عفرین-شهبا از این دو کودک مجروح دیدن کردند و برای آنها آرزوی بهبودی عاجل کردند.

این هیئت شامل رؤسای مشترک شورای اجرایی کانتون ملک حسین و بکر عَلو و رئیس مشترک کمیته بهداشت، اَلیا محمد بود.

اعضای هیئت بعدا با حضور کارکنان بیمارستان آورین در مقابل بیمارستان بیانیه‌ای ارائه کردند.

بکر علو حملات دولت اشغالگر ترکیه به کانتون عفرین-شهبا را محکوم کرد و تصریح کرد که دولت ترکیه هر روز با بمباران غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و با فرا رسیدن فصل برداشت این حملات افزایش می‌یابد.

بکر علو با بیان اینکه این حمله جنایت علیه بشریت است، گفت: «دولت اشغالگر ترکیه که در حال تجزیه است با این حملات می‌خواهد اراده و مقاومت مردم را از بین ببرد. اما مردم ما با قاطعیت مقاومت خواهند کرد.»

بکر علو از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواست تا دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش را بازخواست کنند.