موانع ایجاد شدە از سوی دمشق، مدت یک ماه است مانع از رسیدن کمک‎های ارسالی از شهر سلیمانیه هستند

کمک‎های خلق سلیمانیه پس از یک ماه توقف به دلیل موانع ایجاد شدە در دمشق، به محله‎های شیخ مقصود و اشرفیه در حلب و کانتون شهبا رسیدند.

 دوشنبە شب تعداد ٢٠ کامیون کمکهای ارسالی وارد کانتون شهبا شدند این کمک‌ها یک ماه پیش از سلیمانیه و هشت روز پیش از کوبانی ارسال شدە بودند.

همزمان سەشنبە شب تعداد ١٠ کامیون شامل کمکهای ارسالی وارد محلههای شیخ مقصود و اشرفیه در شهر حلب شدند.

 در ٦ مارس، کامیونهای حامل کمکهای ارسالی از سلیمانیه برای آسیب دیدگان زلزله رخدادە در٦ فوریه وارد شمال و شرق سوریه شدند و به سمت ایست بازرسی طایحه حرکت کردند، اما تا  ١٤ مارس در آنجا ماندند، سپس اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه کامیونها را بە دلیل موانعی کە از سوی دولت دمشق بر راهشان ایجاد میشد، آنها را عقب کشاندند.

 پس از تصمیم به عقب نشینی آنها در ١٤ مارس، بار دیگر این  کمکهای ارسالی در٢٩ مارس به همراه دو کامیون دیگر کە کمکهای ارسالی از سوی خلق کوبانی بودند به پاسگاه طایحە ارسال شدند.

 در همان روز، کمکها از ایست بازرسی به طرف دیگر (یعنی مناطق تحت کنترل حکومت دمشق) عبور کردند، اما نیروهای وابسته به حکومت دمشق مقداری از این کمکها را ضبط کردند و از رانندگان باج گرفتند، سپس کامیونها را برای مدتی متوقف کردند تا اینکە این کمکها، دوشنبه شب بە دست قربانیان شهبا و سهشنبه شب به دست قربانیان محله شیخ مقصود و اشرفیه رسیدند.

 این کمکها شامل مواد غذایی، پوشاک و سایر مایحتاج بود.

 در این زمینه، بدران حمو عضو شورای خط شهید روبار قامیشلو، توضیح داد که این کامیونها از ٦ مارس تل کوچر حرکت کردەاند، اما به دلیل موانع ایجاد شدە از سوی دولت دمشق، تازە بە اینجا میرسند.

بدران حمو از تمامی افرادی که در ارسال این کمکها به زلزله زدگان شرکت کردند تشکر کرد و همچنین گفت: "بعد از این فاجعه، نیازهای خلق افزایش یافت، خلقمان در شهر سلیمانیە و همچنین اتحادیه میهنی کوردستان هێچ گونە کوتاهی نکردند، بنابراین از آنها تشکر می کنیم".

راننده یکی از کامیون‌ها، اسماعیل نسان گفت: "کمک‌ها را از پاسگاه تل کوچر دریافت کردیم و به محله‌های شهبا، محلەهای شیخ مقصود و اشرفیه بردیم که این امر زمان زیادی طول کشید".