مظلوم عبدی برای نیروهای سیاسی و نظامی کورد درخواستی را ارائه داد

فرمانده‌ی کل ق.س.د در پیامی به کنفرانس لوزان از نیروهای سیاسی و نظامی کوردستان خواست تا “بدون شرط، وارد عمل شده تا این مرحله ارزیابی کنند”.

مظلوم عبدی فرمانده‌ی کل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق.س.د) پیامی ویدیویی را در رابطه با معاهده‌ی لوزان برای کنفرانس بین‌المللی لوزان فرستاد.

مظلوم عبدی در رابطه با معاهده‌ی لوزان گفت: “سیاست انکار که با معاهده‌ی لوزان آغاز شد، هیچ نتیجه‌ای به دست نیاورد و شکست خورد. امروزه در خاورمیانه فرصتی برای کوردها ایجاد شده است، که حقیقت موجودیت خود و مسئله‌ی خود را در نقشه‌ی خاورمیانه به ثبت برسانند”. همچنین وی با اشاره بر این‌که، کوردها با فداکاری بزرگی که انجام داده‌اند، دست‌آوردهای بزرگی کسب کرده‌اند و گفت: “در هر چهار بخش کوردستان، در باشور، باکور، روژهلات و روژآوای کوردستان، شهروندان کورد در تلاش هستند حقوقشان را که نقض شده است را بدست بیاورند”.

عبدی برای حفاظت از این دست‌آوردها درخواستی را ارائه کرد و گفت: “لازم است ما به دنبال راهکاری برای حفاظت از دست‌آوردها باشیم، در باشور کوردستان دست‌آورد وجود دارد، که باید از آن حمایت و حفاظت کرد. در باکور کوردستان تلاش و مقاومت بزرگی در برابر سیاست انکار در حال انجام است. باید از خلق باکور حمایت کرد. باید از انقلاب روژهلات صیانت کرد تا بتوانند به حقوق خود دست یابند. همزمان باید از روژآوا نیز حمایت کرد.

فرمانده‌ی کل ق.س.د، از خلق کورد به ویژه نیروهای نظامی و سیاسی درخواستی مبنی بر این‌که، به مبارزه و مقاومت ادامه دهند، نیرو و گفتمان خود را بدون هیچ پیش شرطی متحد کنند، وارد عمل شوند و این مرحله را به شکلی واضح ارزیابی کنند”.

عبدی با تاکید بر این‌که، ق.س.د برای حل مسئله‌ی کورد و ایجاد اتحاد بین نیروها، برای هر نوع گفتگویی آمادگی دارد.

همچنین مظلوم عبدی با یادآوری این‌که، ق.س.د برای ایجاد اتحاد بین نیروهای سیاسی در روژآوا با ابتکار عملی را اعلام کرده بود و گفت: “از طریق این ابتکار عمل ما تلاش کردیم نیروها و طرف‌های سیاسی منطقه را متحد کنیم. ما بر روی یک نقشه‌ی سیاسی توافق کرده بودیم، اما این ابتکار عمل متوقف گردید. برای این‌که این ابتکار عمل ادامه پیدا کند، ما آمادگی این را داریم با تمامی احزاب و طرف‌های سیاسی کوردستان گفتگو کنیم. این مرحله، مرحله‌ی مبارزه‌ی مشترک است. امیدواریم احزاب سیاسی پای میز گفتگو بنشینند.