مظلوم عبدی: حملات دولت ترکیه مرحله‌ای خطرناک و نسل‌کشی است

مظلوم عبدی فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) اعلام کرد که یورش و تهاجمات دولت ترکیه به روژآوا وارد مرحله‌ی خطرناکی شده است و از این کشور خواست تا مشکلاتش داخلیش را به خارج از مرزهایش نکشاند.

مظلوم عبدی فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) درباره یورش و تهاجمات دولت ترکیه به روژآوای کوردستان، یک بیانیه در شبکه دیجیتال ایکس منتشر نمود و اظهار داشته که حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به روژآوای کوردستان وارد مرحله‌ی خطرناکی شده است و خسارات زیادی به افراد غیرنظامی می‌رساند و نشان از دنبال‌کردن یک سیاست نسل‌کشی جدید است.

نیز افزوده که تهاجمات دولت ترکیه نگرانی‌ها را افزایش داده و امنیت منطقه ما را به‌خطر انداخته است. همچنین از دولت ترکیه درخواست کرد تا به مشکلات داخلیش بپردازد و آنها را به خارج از مرزهایش نکشاند.

مظلوم عبدی گفته که ما به توافقاتمان با ائتلاف بین‌المللی پایبندیم و خویشتنداری کرده‌ایم تا اوضاع بغرنج‌تر نشود و یک جنگ بزرگ روی ندهد.

مظلوم عبدی در پایان از جامعه جهانی خواست تا مانع از حملات دولت ترکیه شوند و ثبات و امنیت منطقه را حفظ کنند. سکوت جامعه جهانی و نهادهای مدافع حقوق بشر را مایه نگرانی عمیق توصیف کرده است.

در چند روز اخیر دولت اشغالگر ترکیه حملاتش به مناطق روژآوای کوردستان را افزایش داده که در پی آن شماری از اهالی غیرنظامی این مناطق شهید و مجروح شده‌اند و خسارات مادی زیادی به مراکز زیربنایی وارد شده است.