نامه کودکان به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

کودکان ساکن در شهرهای شمال شرق سوریه نامه‌ای به زبان مادری خود خطاب به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زندان امرالی در اسارت بسر می‌برد نوشته اند.

کودکان ساکن در شهرهای شمال شرق سوریه نامه‌ای به زبان مادری خود خطاب به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زندان امرالی در اسارت بسر می‌برد نوشتند. نامه‌های ۴۰۰۰  کودک در روزهای آینده در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.

به عنوان بخشی از کمپین "برای رهبر آپو بنویس" که در ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ راه اندازی شد، ۴۰۰۰  کودک ساکن در شهرهای شمال شرق سوریه از دیریک تا قامیشلو، از کوبانی تا عفرین نامه‌ای به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زندان امرالی در اسارت بسر می‌برد نوشتند. گفته می‌شود که این نامه‌ها که توسط کمیته حقوق کودک و مدیریت مدارس شمال شرق سوریه گردآوری شده است، در مدت کوتاهی در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

در اینجا گزیده‌ای از نامه‌های نوشته شده توسط کودکان آورده شده است:

حوا امین: رهبرم، پرنده آزادی من چند سال است که در زندان‌های دشمن زندانی است. این نامه را با قلم آزادی که حاصل زحمات شماست می‌نویسم. در این نامه‌ی سرشار از امیدم، آرزو می‌کنم که روزی دل خلق کورد را ببینم. شما هر لحظه، هر ثانیه، هر سال در ذهن من هستید. شما را به عنوان پرنده آزادی در ذهنم حک کرده‌ام.

زویا هواس خلف: من می‌خواهم رهبری ما از زندان بیرون بیاید و آزادی ما بیش از پیش رشد کند. آزادی خود را با رهبرمان توسعه خواهیم داد. رهبری ما آینده ماست. آینده ما بدون آن زیبا نیست. حتی اگر جانمان را فدا کنیم، او را از زندان بیرون خواهیم آورد.

پری آزاد موسی: این نامه را برای شما نوشتم. امیدوارم به دستتون برسه، رهبر آپو ما شما را خیلی دوست داریم. همه ما می‌خواهیم که شما هر چه زودتر از شر این ظلم و ستم خلاص شوید و از زندان خارج شوید.

نوجان خلیل: به لطف تلاش شما، امروز می‌توانیم به زبان کوردی بخوانیم و بنویسیم. ما می‌توانیم همه جا کوردی صحبت کنیم. درخواست اصلی ما این است که شما از شر این تشکیلات استخباراتی ترکیه (میت) و تبهکاران خلاص شوید. با آزادی فیزیکی شما همه کوردها روشن می‌شوند.

مدیا داوود: من این نامه را برای رهبر آپو می‌نویسم. رهبر من بعد از رفتن شما زندگی کوردها خیلی سخت است. ما هرگز شما را فراموش نمی‌کنیم و تا زنده‌ایم به نام شما «بدون رهبری زندگی محاله» فریاد خواهیم زد. با سلام و آرزوی دیدار...

عبدو حمود: رهبر آپو هستی را از نیستی آفرید. رهبر آپو برای آزادی خلق کورد بسیار تلاش کرد. وی برای حق همه کوشیدند. کسانی که از اینها هراسیدند وی را به زندان انداختند.

آهین یوسف: دیدن شما برای من رویایی بی‌پایان است. من همیشه دنبال کتاب‌های شما بوده‌ام. شما هرگز فراموش نخواهید شد. شما روشنگر زندگی نوین هستید.

نوروز محمد خلیل: تا زمانی که بتوانم و قادر باشم برای رهبر ملی‌مان نامه خواهم نوشت. امیدوارم هر چه زودتر از زندان این تبهکاران بیرون بیایید و ما را از شر این تبهکاران ترک نجات دهید. وقتی به ناچار از عفرین خارج شدیم دردمان زیاد بود. امیدوارم به زودی شما را ببینم.

ویان محمد سید محمد: ما زحمات شما را می‌دانیم. خلق کورد نیز از این زحمات شما صیانت بعمل خواهد آورد. من باور دارم که شما را از این زندان بیرون خواهیم آورد. من معتقدم کوردستان را یکپارچه می‌کنیم. ما به شما افتخار می‌کنیم. اکنون زمان آزادی است. ما شما و میهن‌مان را رها خواهیم ساخت.