تصویر

خشم خانواده‌ها از پ‌دک: پیکر تولهلدان ما را پس بدهید

خانواده شهید تولهلدان اعلام کردند که در مقابل خیانت پ‌د‌ک و حملات دولت ترکیه علیه گریلاها، ایستاده‌اند. این خانواده که با وجود پیگیری ۱۱۱ روزه نتوانستند پیکر فرزند خود را دریافت کنند، اعلام کردند که پ‌دک به مردم کورد خیانت کرده است.

خیانت و همدستی ‌پ‌د‌ک با اشغالگران

حملات ارتش اشغالگر ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا در باشور کوردستان با حمایت حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) ادامه دارد. خانواده‌های شهدای روژاوا از روز اول حملات، اشغالگری دولت ترکیه و خیانت پ‌د‌ک را رد کرده و تاکید می‌کنند که در کنار گریلاها هستند.

شب‌های ۲۸ و ۲۹ اوت ۲۰۲۱ یک گروه گریلایی ۷ نفره در خلیفان و در رودخانه زاپ مورد حمله نیروهای پ‌دک قرار گرفت و در نتیجه این حمله ۵ گریلا به شهادت رسیدند. یکی از این شهدا گریلا تولهلدان رامان بود. مادر او عَیشان تمر و خواهرش اوین تمر اعلام کردند که هنوز نمی‌دانند جنازه گریلای شهیدشان کجاست، توجه را به حملات دولت ترکیه و خیانت همدست آن پ‌د‌ک معطوف داشته و حمایت خود را از گریلاها اعلام کردند.

ما در کنار گریلاها ایستاده‌ایم

دایه عَیشان از حملات ارتش اشغالگر ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا ابراز ناخرسندی کرد و گفت: «دولت ترکیه به گریلاها حمله می‌کند و همزمان به روژاوا هم حمله می‌کند. در روژاوا حداقل ۱۲ هزار نفر از خلق ما تاکنون شهید شده‌اند. بیایند و دیگر دل مادران را نسوزانند و به حملات پایان دهند. از یک طرف به مردم حمله می‌کند، از طرف دیگر در کوه‌های کوردستان به گریلاها حمله می‌کند. گریلاها فرزندان ما هستند. دست‌هایی که به گریلاها حمله می‌کنند بشکنند. دولت ترکیه نمی‌خواهد که کوردها یک وجب زمین داشته باشند. او هر کاری از دستش بر می‌آید انجام می‌دهد تا ما در یک کشور آزاد با آرامش زندگی نکنیم. او دستاوردهای کوردها را نمی‌پذیرد. گریلا پیشاهنگ خلق کورد است و جان خود را فدای خلق کورد می‌کند. او می‌خواهد با هدف قرار دادن گریلاها، علیه مردم کورد نسل کشی کند. او وجود خود را در شکست دادن گریلاها می‌یابد. اما اگر فکر می‌کند که به خط گریلا پایان می‌دهد، در اشتباه بزرگی است.» دایه آیشان همچنین گفت که در کنار گریلاهای ه‌پ‌گ و یژا استار است.

پ‌د‌ک باید جنازه تولهلدان من را پس بدهد

دایه عَیشان در خیمه ترحیمی که ۱۱۱ روز است در مقابل دروازه مرزی سِمالکا برای پس گرفتن جنازه دخترش تولهلدان رامان که در کمین پ‌د‌ک به شهادت رسید حضور دارد. دایه عَیشان اعلام کرد که جنازه تولهلدان در دست پ‌دک است و خواستار پس گرفتن جنازه دخترش شد. دایه عَیشان ادامه داد: «دخترم تولهلدان در کمین پ‌دک به شهادت رسید. پ‌د‌ک به دولت اشغالگر ترکیه کمک کرد. ابتدا کمین زد و سپس راه را برای بمباران دولت اشغالگر ترکیه باز کرد. او قبلاً خودش را کورد می‌خواند اما دستش به خون دخترم آلوده است. دولت ترکیه و پ‌د‌ک یکی هستند، شریک هستند. وقتی صحبت از این موضوع می‌شود، پ‌دک خود را یک کورد ملی‌گرا نشان می‌دهد و می‌گوید که از دستاوردهای مردم کورد محافظت می‌کند. پس چرا تولهلدان مرا در کمین ناجوانمردانه کشت؟ تولهلدان من بعد از مشاهده اسارت رهبری بود که تصمیم گرفت برای دفاع از آرمان خلق کورد به گریلاها بپیوندد. پ‌د‌ک می‌گوید من کورد هستم، کوردها برادران من هستند. خب، چرا پ‌د‌ک به دولت ترکیه کمک می‌کند، آیا با دولت ترکیه است و با کوردها دشمنی می‌کند؟ پ‌د‌ک ربطی به برادری ندارد. با وجود آنها خط خیانت عمیق‌تر می‌شود و ادامه می‌یابد. حزب دمکرات کوردستان نمی‌خواهد خلق کورد متحد شوند. به همین دلیل نوکر دولت ترکیه است. او در حالی که باید در کنار گریلاها باشد، دنباله‌رو دولت ترکیه است. پ‌د‌ک باید به خیانت خود پایان دهد. دل من سوخت، نگذارید دل مادران دیگر بسوزد.»

«پ‌ک‌ک معرف خلق کورد است»

 

اَوین تَمرخواهر شهید تولهلدان با بیان اینکه حتی قبل از شروع مبارزات آزادی کوردها، دولت ترکیه حملات نسل کشی را علیه خلق کورد انجام می‌داد گفت: «آنها برای تحقق رویاهای نئوعثمانی خود مبارزه آزادی را یک تهدید می‌بینند. پ‌ک‌ک نماینده، رهبر و معرف آرمان خلق کورد است.»

موضع حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) مایه شرمساری بزرگی است

اوین تمر ادامه داد: «متاسفانه پ‌د‌ک با دولت اشغالگر ترکیه همکاری می‌کند. می‌گویند کورد هستند. اگر پ‌دک واقعا کورد است، چه ربطی به دولت ترکیه دارد؟ او مدعی حفاظت از دستاوردهای خلق کورد است. زیاد دور نرویم، مثال شنگال یادمان هست؛ دیدم که چگونه فرار کردند و خلق را تنها گذاشتند. خواهرم توسط پ‌دک به شهادت رسید. موضع پ‌د‌ک شرم و ننگ بزرگی است. اگر خودش را کورد می‌نامد، اگر طرفدار اتحاد و همبستگی باشد، می‌تواند با تحویل پیکرهای تولهلدان و همرزمانش به خانواده‌هایشان، شروعی تازه داشته باشد. در زمانی که حملات شدیدی به خلق کورد صورت می‌گیرد، پ‌دک در کنار کوردها قرار نگرفت. با موقعیت‌یابی و اطلاع‌رسانی به دشمن کمک کرد. پ‌د‌ک باید پیکر خواهرم را به ما تحویل دهد. اگر گفت کوردم باید عملا آن را نشان دهد و نباید فراموش کند کورد است. گریلاها فرزندان مردم کورد هستند. کسانی هستند که بر آزادی مردم پافشاری می‌کنند و راه مبارزه آزادی کوردها را دنبال می‌کنند. کوردها، عرب‌ها و دیگران در صفوف گریلا دوش به دوش هم علیه دولت غاصب ترکیه می‌جنگند و جان خود را فدا می‌کنند. ما به عنوان مردم روژاوا در کنار مبارزه گریلایی ایستاده‌ایم. زیرا مبارزه گریلایی، مبارزه خلق‌ها است.»