نوری محمود: کوبانی برای تمامی خلق‌های جهان نماد رهایی و آزادی است

نوری محمود سخنگوی ی‌پ‌گ خاطر نشان کرد که روز جهانی کوبانی نه تنها برای کورد مهم است، بلکه نماد رهایی و آزادی برای تمامی خلق‌های جهان است و گفت: «نباید نیروهای ائتلاف بین‌المللی در برابر حملات دولت ترکیه سکوت نمایند.»

 نوری محمود سخنگوی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) در رابطه با روز جهانی حمایت از کوبانی با خبرگزاری فرات (ANF) گفتگویی انجام داد.

نوری محمود اعلام کرد، روز جهانی حمایت از کوبانی قطعا برای انقلاب روژآوا مهم است، به سبب این‌که جهان در این روز تصمیم گرفت از کوبانی، از فرهنگ و اخلاق کوبانی حمایت نماید.

«۱ نوامبر به روز پیروزی فرهنگ دمکراسی تبدیل شد»

محمود خاطر نشان کرد که مردم روژآوا، مردم شمال و شرق سوریه و خلق کورد، از کوبانی حمایت کردند و به کوبانی رفتند پ به این خاطر مقاومت کوبانی هم سیستم جهانی و هم سیستم بین‌المللی را مجبور کرد که از کوبانی حمایت نمایدد و گفت: «۱ نوامبر نه تنها برای خلق کوبانی، بلکه این روز برای خلق‌های خاورمیانه، آسیا، آمریکا، اروپا، تمامی جهان و به ویژه برای مردم سوریه حائز اهمیت است، این روز به روز از بین بردن داعش تبدیل شد. همچنین این روز به روز پیروزی فرهنگ دمکراسی تبدیل شد و زندگی مسالمت‌آمیز در جهان را ایجاد نمود.»

«حمایت خلق‌های جهان از کوبانی ادامه دارد»

نوری محمود سخنگوی ی‌پ‌گ در ادامه‌ی سخنانش گفت: «حمایت خلق‌های جهان و جامعه‌ی بین‌المللی از کوبانی ادامه دارد. خلق‌های جهان در برابر حقیقت روژآوا و جهان همیشه آگاه و هوشیار هستند و به صورت عمیقی آن را حس می‌کنند. رژیمی همانند رژیم حزب عدالت و توسعه-حزب حرکت ملی، جغرافیایی مهم و استراتژیک جهان را تصرف کرده‌اند، موسسات و سازماندهی آن را تصرف کرده پ خلق منطقه را اسیر کرده‌اند. حکومت‌های جهان نیز در برابر این سکوت اختیار کرده‌اند.»

«باید حکومت‌های کنونی درس‌های بسیار مهمی را از ترامپ بیاموزند»

محمود خاطر نشان کرد، موضع خلق‌های جهان مشخص و واضح است، به همین سبب باید حکومت‌ها موضع خلق‌ها را مبنا قرار دهند و گفت: «باید حکومت‌های کنونی درس‌های بسیار مهمی را از رییس جمهور پیشین آمریکا، دونالد ترامپ بیاموزند. ما دیدیم که در جنگ عفرین و سریکانی چگونه از اردوغان حمایت کرد، در آن هنگام خلق آمریکا موضع خود را نشان دادند و با صدای بلند فریاد برآوردند و خود را از دست ترامپ نجات دادند، از این رو باید حکومت‌های کنونی اعمال ترامپ را برای خود به عنوان تجربه قرار دهند و به صورت مهم به آن بنگرند و به انقلاب خلق‌ها، انقلاب کرامت، انقلاب آزادی و انقلاب علیه تاریکی و ظلمت، انقلاب سیستم دمکراتیک امیدوار باشند.»

«هزاران سند و مدرک وجود دارند که ارتباط بین داعش و اردوغان را ثابت می‌کند»

نوری محمود سخنگوی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) در پایان سخنانش به عملیات‌های مشترک داعش و حملات دولت اشغال‌گر ترکیه اشاره کرد و گفت: «برای از بین بردن داعش و بازگشت صلح و ثبات به سوریه، کارها و عملیات‌های مشترکی بین نیروهای ما و نیروهای بین‌المللی صورت می‌گیرد، ترکیه خود بخشی از ائتلاف بین‌المللی است. ترکیه همیشه مناطق ما را مورد هدف قرار می‌دهد تا داعش را زنده نگه دارد، هزاران سند و مدرک وجود دارند که ثابت می‌کند داعش وابسته و جزیی از اردوغان است و از اردوغان کمک دریافت می‌کند. بسیاری ار نیروهای داعش که به روژآوا، شمال و شرق سوریه رسیده بودند، از طریق ترکیه آمده بودند. همچنین اکثرا در ترکیه آموزش دیده بودند. شاهد آن بودیم که دو خلیفه‌ی داعش به نام‌های ابوبکر بغدادی و ابو ابراهیم قریشی در مناطق اشغالی کشته شدند. ما چندین هسته‌ی‌ داعش را یافته‌ایم که در آخر متوجه شده‌ایم که گروه آن‌ها در ترکیه حضور دارند. ترکیه در حال حاضر کاندیدای اتحادیه‌ی اروپا و عضو ناتو است. چنین دولتی هم به مناطقی که ارتش ناتو در آن حضور دارند و هم مناطقی که نیروهای ائتلاف بین‌المللی در آن‌جا هستند حمله می‌کند. ترکیه برای هیچ نیروی بین‌المللی که در روژآوا و شمال و شرق سوریه علیه داعش می‌جنگند‌، احترام قائل نیست. هنگامی که مناطق از سوی ترکیه مورد حمله قرار می‌گیرد، نیروهای ائتلاف بین‌المللی تنها پیام محکومیت صادر می‌کنند و خود را بی‌طرف نشان می‌دهد. لازم است ائتلاف بین‌المللی این را بداند که احیا و بازگشت داعش به منطقه بر عهده دولت ترکیه است. بنابراین، ائتلاف بین‌المللی در قبال حملات دولت ترکیه موضع‌گیری خود را باید در چارچوب ائتلاف‌های بین‌المللی نشان دهد.»