نیروهای آزادی‌بخش عفرین هویت دو شهید را اعلام کردند

امروز شنبه، نیروهای آزادی‌بخش عفرین، شهادت دو شروان را توسط بمباران ارتش ترکیه‌ی اشغال‌گر را اعلام کرد، که در مرحله‌ی دوم مقاومت صده شرکت داشتند.

امروز، نیروهای آزادی‌بخش عفرین اطلاعیه‌ای را رو به افکار عمومی برای آشکار کردن هویت هر دو شهید رزگار و روژهات، را منتشر کرد، بر عهدش برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ادامه‌ی مقاومتشان‌ و برآورده کردن آرزوی آزادی، تاکید کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

“هردو رفیقمان رزگار و روژهات در مرحله‌ی دوم مقاومت صده شرکت داشتند، در ۱۴ ژوئن در عفرین به دلیل بمب‌باران ترکیه‌ی اشغال‌گر به شهادت رسیدند.

خلق عفرین دارای میهن دوستان قوی هست، وظیفه‌ی بزرگی را برای گسترش جنبش آزادی کوردستان برعهده گرفت، هزاران قهرمان خلق عفرین به خاطر مسئله‌ی کوردستان در اقصی نقاط سرزمین علیه اشغال‌گری جنگیده‌اند و جانشان را در این راه فدا کرده‌اند، در ده سال اخیر در انقلاب روژآوا و پس از آن، میراث مقاومت را برعهده گرفتند.

خلق میهن دوست عفرین از آن خاکی که از دیرک امتداد می‌یابد تا حلب، به حافظ مبارزه‌ی آزادی تبدیل شده‌اند، هرگز از محافظت آزادی عقب نشینی نکرده است، شهدا رزگار و روژهات فرزند و قهرمان خلقمان هستند و میراث عمیقی در مقاومت دارند.

رفیقمان رزگار سال ۲۰۱۵ علیه اشغال‌گر که از هر جهت عفرین را محاصره کرده بود، با مقاومت ارتباط برقرار کرد، در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در چندین جنگ و یورش علیه تبهکاران مشارکت داشت، به عنوان یک شروان خود را توسعه داد، دوره‌ی آموزش ویژه‌‌ی هنر جنگیدن را فرا گرفت. پس از اشغال عفرین، خشم و کینه‌اش علیه دشمن افزایش یافت، با همان جوش و خروش فعالانه علیه اشغال‌گر جنگید تا به شهادت رسید.

رفیقمان روژهات به عنوان فرزند خانواده‌ای میهن دوست عفرینی، به اشغال‌ کردن خاکش رازی نشد و سال ۲۰۲۰ فعالانه در مبارزه‌ی آزادی علیه اشغال‌گر و تبهکارانش شرکت کرد. رفیقمان روژهات مانند باقی رفقایمان خود را مدیون خلقش می‌دانست، برای بازگشت خلقش به خاک خودشان، مبارزه‌ی بزرگی را انجام داد، همراه رفیقمان رزگار که هردو باهم به شهادت رسیدند، کار مشترکی انجام دادند و پیروزی والایی را به دست آوردند.

در شخص رفقایمان روژهات و رزگار، با احترام و قدردانی یاد تمامی شهدا را گرامی می‌داریم، که تاکید کردند، آزاد کردن عفرین و تمامی مناطق اشغال شده فقط با فداکاری و مبارزات انقلابی حاصل می‌شود، بر عهدمان برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ادامه‌ی مقاومتشان‌ و دستیابی به آرزوی آزادی، تاکید می‌کنیم.

هویت رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

کد سازمانی: رزگار ولات‌

نام و نام خانوادگی: یوسف حسو

نام‌ مادر: آمنه

نام پدر: مرا

محل و تاریخ شهادت: منطقه‌ی عفرین، ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳.

******

کد سازمانی: روژهات بیکس

نام و نام خانوادگی: کاوه حسن

نام مادر: سوهام

نام پدر: فاروق

محل و تاریخ شهادت: منطقه‌ی عفرین، ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳