نیروهای آزادی‌بخش عفرین هویت شهیدی را اعلام کردند

نیروهای آزادی‌بخش عفرین، طی اطلاعیه‌ای به شهادت رسیدن شروانی را در ۲۴ ژوئن اعلام کرد، قول داد تا به اهداف شهدا دست یابند.

امروز، نیروهای آزادی‌بخش عفرین، اطلاعیه‌ای را رو به افکار عمومی منتشر کرد و در آن به شهادت رسیدن شروان با نام سازمانی دیار عفرین، و نام حقیقی زیاد مدوری را اعلام کرد، که در ۲۴ ژوئن بر اثر رویدادی به شهادت رسیده بود.

در اطلاعیه آمده است:

“رفیق ما دیار عفرین در ۲۴ ژوئن هنگام انجام وظیفه در منطقه‌ی عفرین در حادثه‌ای به شهادت رسید.

اپراسیون‌های ما علیه حملات شدید ترکیه‌ی اشغال‌گر در عفرین و مابقی مناطق اشغالی ادامه دارد، برای آزادی خلق ‌سرزمینمان قربانی زیادی را می‌بخشیم، در کنار رفقایی که در میدان جنگ به شهادت رسیده‌اند، ما برای شهادت رفقایمان که بر اثر حوادث شهید می‌شوند متاسف هستیم و آزار می‌چشیم، رفیق ما دیار عفرین در خانواده‌ای میهن دوست عفرینی بزرگ شد، وی یکی از افرادی است که بر اثر حادثه به شهادت رسیده است.

پس از اشغال عفرین در سال ۲۰۱۸ از سوی دولت اشغال‌گر ترکیه، رفیق ما دیار مجبور شد همراه با خانواده‌اش به شهبا محاجرت کند. او مسئولیت خود در قبال خلق و سرزمینش را می‌دانست، می‌دانست که به جز مبارزه علیه اشغال‌گر هیچ راه دیگری وجود ندارد. هرچند زمانی که در سال ۲۰۱۹ با نیروهای ما ارتباط برقرار کرد، هیچ تجربه‌ی مبارزاتی نداشت، اما در مدت کوتاه با تمرین پیشرفت کرد. رفیق ما دیار پس از اتمام موفقیت آمیز دوره‌ی آموزشی، به عنوان شرکت کنده پس از سال ۲۰۱۹ در چندین اپراسیون برای انتقام گرفتن از اشغال‌گران شرکت داشت. پس از کسب تجربه‌ی جنگ عملی، در دیگر دوره‌های آموزشی شرکت کرد. رفیق ما دیار فرمانده‌ی گردان بود، با رفقایی که به آنان آموزش می‌داد و مسئولیت آنان را برعهده داشت، به خوبی رفتار کرده و مشکلاتشان را رفع می‌کرد. از این رو نزد همگان دوستداشتنی و پیشگام بود. رفیق ما دیار ازدواج کرده بود و دارای فرزند بود، در برابر خلق فداکار بود، هرگز در برابر مشکلاتشان مائوس و درمانده نمی‌شد.

 رفیق ما دیار با مبارزاتش برای ما به عنوان نمونه و نمادی برای زندگی و مبارزاتمان خواهد شد، یاد وی را گرامی می‌داریم و در راه وی گام برمی‌داریم و برای دست‌یابی برای خواسته‌های وی مبارزه خواهیم کرد، به خانواده‌ی رفیق دیار و خلق میهن دوست عفرین و تمامی خلق منطقه تسلیت می‌گوییم.

هویت شهید به شرح زیر است:

کد سازمانی: دیار عفرین

نام و نام خانوادگی: زیاد مدور

نام مادر: سولیه‌

نام پدر: هورو

مکان و زمان شهادت: عفرین/۲۴ ژوئن ۲۰۲۳.