نیروهای آزادی‌بخش عفرین: رفقای ما بوتان و بهدینا عفرین به شهادت رسیدند

نیروهای آزادی‌بخش عفرین اعلام کرد که مبارزانش به نام‌های بوتان عفرین و بهدینا عفرین در درگیری با تبهکاران دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند.

بیانیه شهید

نیروهای آزادی‌بخش عفرین در بیانیه‌ای در خصوص شهدا آمده است:

«مردم ما عفرین که در آغاز راهپیمایی آزادی بهای گزافی پرداختند، برای صیانت از دستاوردهای انقلاب جنگیدند و مقاومت کردند، بر زندگی شرافتمندانه و میهن‌دوستانه اصرار داشتند. رفقای ما بوتان عفرین و بهدینا عفرین دو رفیق شجاع و فداکار بودند که برای صیانت از دستاوردها و ارزش‌های انقلابی در منطقه عفرین تلاش کردند. در ۱۲ اوت ۲۰۲۴ درگیری بین تیم ما و دشمن اشغالگر در منطقه عفرین رخ داد. در نتیجه درگیری، رفقای ما بوتان و بهدینا عفرین به شهادت رسیدند.

بوتان عفرین

رفیق ما بوتان در عفرین در خانواده‌ای پایبند به میهن‌دوستی و فرهنگ کوردی بزرگ شد. او در سنین جوانی به واقعیت سیاست‌های حمله، نسل‌کشی و تخریب دشمن علیه مردم ما پی برد و به همین دلایل به صفوف انقلاب پیوست. از ابتدای انقلاب تا کنون با وظایف و مسئولیت‌های انقلاب در مکان‌ها و زمان‌های مختلف در برابر مزدوران اشغالگر و وحشی که هیچ سهمی از انسانیت نبرده‌اند، ایستادگی کرده است. وی به ویژه در عملیات آزادسازی شهبا در سال ۲۰۱۶ شرکت کرد و در سال ۲۰۱۸ جنگ دفاعی را علیه اشغالگران ترکیه در برابر انواع اقدامات غیرانسانی تبهکاران در حمله عفرین به راه انداخت. رفیق بوتان تنها راه تحقق این آرزو و پاسخگویی به اقدامات دشمن را تحقق خواسته خود با پیوستن به صفوف نیروهای ما تشخیص داد. رفیق بوتان با تلاش و فداکاری خود از همان روزی که به عضویت پیوست، مشارکتی قوی با هیجان و اشتیاق فراوان انجام داد.

بهدینا عفرین

رفیق بهدینا عفرین مانند بوتان عفرین در شهر عفرین در خانواده‌ای پایبند به فرهنگ و سنت خود بزرگ شد. زمانی که انقلاب آزادی روژاوا آغاز شد، او به صفوف انقلاب پیوست. از کارزار برای آزادسازی شهبا تا مقاومت عصر در مواضع مقاومت و افتخار جای خود را گرفت. رفیق بهدینا به خصوص پس از مهاجرت مردم ما به مناطق مختلف، بار دیگر با تجدید عهد به صفوف نیروهای آزادی‌بخش عفرین پیوست و جای خود را در مواضع جنگی گرفت. رفیق بهدینا از روز پیوست تا آخرین لحظه به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کرد.

رفقای ما بوتان و بهدینا بار دیگر با زیباترین جوانی خود نشان دادند که در جایی که دشمن ارزش‌های ما را مورد هجمه قرار می‌دهد جوانان شریفی نیز وجود خواهند داشت. ما به عنوان نیروهای آزادی‌بخش عفرین قول می‌هیم به مبارزه خود تا رسیدن به اهداف رفقای شهیدمان ادامه دهیم. بر اساس این اصول به خانواده‌های ارزشمند رفقای شهیدمان و همه مردم میهن‌دوستمان تسلیت می‌گوییم.»

اسامی شهدای ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: بوتان عفرین

نام و نام خانوادگی: عبدالرحمان احمد

نام مادر: فاطمه

نام پدر: محمد

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۱۲ اوت ۲۰۲۴

نام سازمانی: بهدینا عفرین

نام و نام خانوادگی: محمد تنبل

نام مادر: امینه

نام پدر: محمد

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۱۲ اوت ۲۰۲۴.