نیروهای دفاع ذاتی زنان نیز به کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان» پیوستند

نیروهای دفاع ذاتی زنان منطقه فرات نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کوردها» می‌پیوندد.

 در ۱۰ اکتبر، کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کوردها» راه‌اندازی شد که از ۷۴ مرکز مختلف آغاز شد. 

امروز نیروهای دفاع ذاتی زنان منطقه فرات نیز با بیانیه‌ای به این کارزار پیوستند. این خبر در پارک ۱۹ ژوئیه توسط زینب باران، سخنگوی نیروی دفاعی جامعه زنان شمال و شرق سوریه اعلام شد. 

در این بیانیه آمده است: «امروز از مرحله تاریخی جدیدی عبور می‌کنیم. ما با اشتیاق و غرور فراوان از کارزار  «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» استقبال می‌کنیم. به عنوان نیروهای دفاع ذاتی زنان در شمال و شرق سوریه ما نیز در این گام تاریخی شرکت می‌کنیم. دفاعیات رهبری راه آزادی را به ما نشان داد. به برکت مجاهدت رهبر آپو زنان از قید بردگی رهایی یافتند. امروز شبانه روز برای تقویت بنیان ملت دموکراتیک تلاش می‌کنیم. 

 ۲۵ سال گذشت، رهبر ما در انزوا مطلق است. ما آگاه هستیم که انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو انزوای تحمیل شده بر همه ما، انزوای دموکراسی، عدالت و انسانیت است. به همین دلیل جنایات دولت ترکیه و نیروهای توطئه‌گر علیه رهبری را محکوم می‌کنیم. ما از همه مردم جهان می‌خواهیم که حول این گام تاریخی متحد شوند و آزادی فیزیکی رهبر آپو را تضمین کنند.»