نیروهای ق‌س‌د به حملات در دیرالزور پاسخ دادند: ۱۹ نفر از اعضای تبهکاران کشته شدند

نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به حمله تبهکاران وابسته به دولت دمشق به دیرالزور ۱۹ نفر از این تبهکاران را کشته و ۲۰ تبهکار را زخمی کردند. در این عملیات ۳ تن از اعضای نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) به شهادت رسیدند.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) در خصوص حملات تبهکاران وابسته به دولت دمشق به روستاها و شهرک‌های ابوهردوب، زیبان و ابوهیمان در شرق دیرالزور بیانیه‌ای را در سایت خود منتشر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات با اشتراک‌گذاری اطلاعاتی مبنی بر اینکه بر اثر شلیک توپ تبهکاران به منزلی متعلق به غیرنظامیان، ۴ نفر جان خود را از دست داده و ۱۰ نفر زخمی شده‌اند، اعلام کرد که در نتیجه پاسخی که نیروهای سوریه دموکراتیک به این حملات داد، ۱۹ تبهکار کشته و ۲۰ تبهکار زخمی شدند. همچنین اعلام شد که ۳ تن از نیروهایش نیز به شهادت رسیده‌اند.

بیانیه به شرح زیر است:

تبهکاران وابسته به رژیم سوریه و نیروهای امنیتی آن روستاها و مناطق «ابو هردوب»، «زیبان» و «ابو هیمان» را با توپ، خمپاره و دوچکا بمباران کردند. در نتیجه این حملات، تعدادی شهید و مجروح شدند.

این حملات از ساعت ۰۵:۰۰ صبح امروز از سه طرف آغاز شد. این تبهکاران از روستاها و شهرک‌های سبِخان، دیور و میادین در غرب فرات که تحت کنترل رژیم سوریه هستند، حمله کردند. همزمان با حملات توپ، خمپاره و دوچکا، تبهکاران سعی کردند به روستاها و شهرک‌های ابو هردوب، زیبان و ابو هیمان که در شرق فرات تحت کنترل ما بود، بروند.

نیروهای ما تلاش تبهکاران برای ورود به این شهرک‌ها را شکستند و درگیری آغاز شد. در نتیجه این درگیری، ۶ تبهکار در شهرک زیبان و ۱۳ تبهکار در روستای ابوهردوب، در مجموع  ۱۹ تبهکار کشته شدند. علاوه بر این، یک کشتی حاوی این تبهکارها منهدم شد و ۲۰ نفر از تبهکاران از جمله سرکرده تبهکار مروان الفاضل، مسئول تبهکارهای "اسود الشرقیه" رژیم سوریه مجروح شدند.

در جریان این حملات یک خمپاره به منزل یکی از شهروندان اصابت کرد که در نتیجه ۴ شهروند شهید و ۱۰ غیرنظامی مجروح شدند و ۳ نفر از مبارزان ما به شهادت رسیدند.

ما تاکید می‌کنیم که نیروهای ما همیشه برای دفاع از امنیت و صلح منطقه مبارزه کرده و همه نقشه و برنامه‌های علیه صلح منطقه و مردم را خنثی خواهیم کرد.