نیروهای رهایی‌بخش عفرین در اعزاز پاسخ داد: ۵ سرباز ترک کشته و ۹ نفر زخمی شدند

نیروهای آزادی‌بخش عفرین (HRE) اعلام کردند که به حملات دولت ترکیه در اعز پاسخ داده و ۵ سرباز ترک را کشته‌اند. نیروهای رهایی‌بخش عفرین گزارش داد که ۹ اشغالگر نیز به شدت مجروح شده‌اند.

نیروهای رهایی‌بخش عفرین گزارش داد که آنها به دولت اشغالگر ترکیه که در حال انجام بمباران شدید زیرساخت‌های معیشتی و اقتصادی اجتماعی در شمال و شرق سوریه در اعزاز است، پاسخ دادند. گفته شد که در این عملیات ۵ نظامی ترکیه کشته و یک فروند هواپیمای متعلق به دولت ترکیه در شرا سرنگون شده است.

بیانیه نیروهای رهایی‌بخش عفرین به شرح زیر است:

پس از اقدام فدائیانه در آنکارا، حملات ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در شمال و شرق سوریه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. هواپیماهای جنگی و پهپادهای مسلحش عمدتاً مناطق خدماتی، همه مکان‌های مورد نیاز حیاتی و به‌ویژه مردم ما را هدف قرار دادند. علاوه بر این، بمباران‌های زیادی علیه مردم ما در سراسر منطقه وجود دارد.

معلوم است که دولت اشغالگر ترکیه به همراه تبهکارانش از زمان اشغال شهر عفرین ظلم و نسل‌کشی بزرگ و همه جانبه‌ای را علیه مردم ما انجام داده است. از دستگیری شهروندان گرفته تا آدم‌ربایی، تغییر وضعیت جمعیتی منطقه، آواره کردن اجباری مردم و مصادره اموال مردم ما، آنها سعی دارند از پلیدترین روش‌های جنگ ویژه علیه مردم ما استفاده کنند. علاوه بر حملات مستمر به سرزمین‌های ما، ارتش اشغالگر ترکیه حملات خود را در ۵ اکتبر افزایش داد.

در ۵ اکتبر، روستاهای شیوارخا، مَرَناز، کیشتیار، سُخانَکه، بِنه، گوندی مَزن، دِیر جمال، چُزومه، مَیاس، شَعال، زیوان، شیخ عیسی، کَفَر نایه و شهرستان تل‌رفعت توسط پهپادها و توپخانه مورد حمله قرار گرفتند. همچنین روستاهای بلونیه، عین دقنه، مالکیه و آیریلیک نیز توسط هواپیماهای جنگی بمباران شدند. نیروهای ما در مقابل این حملات دشمن وارد عمل شدند. در این زمینه؛

۵ اکتبر نیروهای ما عملیات ویژه‌ای را علیه پایگاه ارتش اشغالگر ترکیه در دابیک از توابع اعزاز انجام دادند. در نتیجه این عملیات ۵ تن از نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه کشته و ۹ سرباز نیز به شدت مجروح شدند. همزمان یک خودرو و یک پایگاه دشمن مورد اصابت قرار گرفت. در همین روز یک فروند پهپاد متعلق به ارتش ترکیه در روستای شوارخا از توابع شهرستان شرا سرنگون شد.