نیروهای رهایی‌بخش عفرین: دو تن از مبارزان ما شهید شدند

نیروهای آزادی‌بخش عفرین (HRE) مشخصات دو تن از مبارزان خود را که در روزهای ۷ و ۹ اکتبر به شهادت رسیده‌اند، اعلام کرد.

نیروهای رهایی‌بخش عفرین در بیانیه کتبی خود اعلام کرد: «رفقا خَمگین حلب و زندان عفرین که در مرحله دوم مقاومت عصر در عفرین در صفوف ما حضور داشتند، در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند.»

نیروهای رهایی‌بخش عفرین افزود: «روز ۷ اکتبر رفیق خمگین و روز ۹ اکتر رفیق ما زندان به شهادت رسیدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در آغاز آشفتگی و بحران سوریه، مردم منطقه موفق به سازماندهی شدند و نیروی دفاعی در برابر ظلم و ستم دوران با خون هزاران فرزند این خلق مقاومت‌گر و عصیان‌گر بر این پایه‌ها بنا شد. انقلاب روژاوا به همه بشریت امید داد. انقلاب روژاوا در مدت کوتاهی به یک انقلاب برای همه بشریت تبدیل شد و تبدیل به دریایی شد که همه رنگ‌ها را را در بر دارد. مولفه‌های منطقه‌ از جمله کوردها، عرب‌ها، آشوری‌ها، ترکمن‌ها و غیره در این انقلاب حضور پیدا کردند. در تمام جریانات انقلاب، همه اجزای ما نقش و وظایف انقلاب را بر عهده گرفتند. جوانان و زنان قهرمان مردم ما در یک جبهه گرد هم آمدند و دوش به دوش همدیگر با دشمن جنگیدند. ما نه تنها برای بیرون راندن دشمن از سرزمین خود، بلکه برای حفاظت از ارزش‌های انقلاب و ساختن زندگی آزادانه و شرافتمندانه شهید دادیم.

از این دریای رنگارنگ و آراسته از جامعه عرب، رفقای ما زندان عفرین و رفیقش خمگین حلب با پیوستن به صفوف انقلاب به مبارزه با دشمنان خلق‌ها پرداختند.

رفقای ما خمگین و زندان با شور و هیجان فراوان توجه رفقای خود را به خود جلب کردند؛ بویژه انقلاب روژاوا با قهرمانی‌های خود حماسه‌های بی‌نظیری آفرید و امید و باور را به انسانیت القا کرد. رفقای ما گام در مسیر فرزندانی برداشتند که با خون خود صفحات تاریخ را نوشتند. رفقا خمگین و زندان با جان و مبارزه خود بار دیگر بیان کردند که نباید از مقاومت و پیروزی در برابر انواع اشغالگری کوتاه آمد.

ما به عنوان نیروهای آزادی‌بخش عفرین بار دیگر اعلام می‌کنیم که رویاها و اهداف رفقای خود را به پیروزی می‌رسانیم. با عمل کردن بر این اساس به خانواده‌های رفقایمان خمگین و زندان و به همه مردم میهن‌دوست تسلیت می‌گوییم.

 

مشخصات شهدا به شرح زیر اعلام شد:

نام سازمانی: خمگین حلب

نام و نام خانوادگی: خَلوف ظاهر

نام مادر: معرفت

نام پدر: محمد

محل و تاریخ شهادت: عفرین، ۷ اکتبر ۲۰۲۴

*** ***

نام سازمانی: زندان عفرین

نام و نام خانوادگی: حمید عَلو

نام مادر: نزهت

نام پدر: عصمت

محل و تاریخ شهادت: عفرین، ۹ اکتبر ۲۰۲۴»