نیروهای رهایی‌بخش عفرین مشخصات یک شهید را اعلام کرد

نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) اعلام کرد که مبارز آن‌ها دیار خَریب در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ در منطقه عفرین به شهادت رسیده است.

نیروهای رهایی‌بخش عفرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارز آن‌ها دیار خَریب (کاروان حاجی) در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ در منطقه عفرین در حین انجام وظیفه به شهادت رسیده است.

این بیانیه به این شرح است: «رفیق ما دیار خَریب در شهر زاخو در باشور کوردستان در خانواده‌ای میهن‌دوست و پایبند به ارزش‌های جامعه کورد به دنیا آمد. به دلیل همین ویژگی‌های خانواده‌اش و در آغاز بحران خاورمیانه، زمانی که گروه‌های تبهکار جهادیست به مردم ما در روژاوا کوردستان و باشور کوردستان حمله کرده و علیه مردم ما قتل‌عام کردند، به نیروهای مقاومت پیوست.

رفیق دیار خریب از آن دست جوانانی بود که در دل و ذهنش قبول نکرد که سکوت کرده و نظاره‌گر بماند، از یک طرف نفرت و خشمش نسبت به دشمن وحشی بیشتر شد، از طرف دیگر از داستان‌های دلاوری و قهرمانی دختران و زنان جوانان میهن‌مان متاثر شد و به صفوف انقلاب پیوست. در سخت‌ترین و دشوارترین لحظات در باشور کوردستان به وظیفه و جایگاه خود پی برد و پس از مدتی راهی روژاوای کوردستان شد.

رفیق دیار می‌دانست که تنها با مبارزه‌ای قوی و اراده‌ای پولادین می‌تواند جنگ بی‌امانی را علیه اشغالگران دوره به راه اندازد. به همین دلیل خود را آموزش داد، هر چه بیشتر خود را شناخت، واقعیت و حقیقت دشمن و ذهنیت و سیاست‌های فسادی که علیه مردم ما انجام می‌شود را بیشتر درک کرد. او خود را در زمینه ایدئولوژیکی و به ویژه رشته نظامی خبره و آگاه ساخت و به رفیق جوان مستعدی تبدیل شد. در سال ۲۰۱۹ با این تجربیات و اندوخته‌های جنگی که کسب کرده بود، بصورت فدائیانه جای خود را در خط مقدم آزادسازی باغوز و همچنین مقاومت کرامت سرکانی گرفت.

رفیق دیار با آگاهی و واقف‌بودن بر اینکه نیازهای انقلاب هر جا که باشد به آنجا شتافت و با مبارزه با تبهکاران جهادی مانند النصره، داعش و همچنین گروه‌های خونخواری که دولت اشغالگر ترکیه آنها را تغذیه می‌کند، صاحب موضعی قاطع شد. سرانجام بر اساس همین اصول به منطقه عفرین رفت و جنگ رهایی‌بخش را در درون نیروهای رهایی‌بخش عفرین آغاز کرد. رفیق دیار هرگز از مسئولیتش کناره‌گیری نکرد و از روزی که به مبارزات پیوست تا آخرین لحظه همیشه در خط مقدم بود. در کارزارهای آزادسازی و عملیات‌هایی که در حال انجام است فداکارانه شرکت کرد، گاه مبارز و گاه فرمانده شد و جنگ و زندگی را رهبری کرد.

ما به عنوان نیروهای رهایی‌بخش عفرین قول خود را برای تحقق آرزوها و اهداف رفقای شهیدمان تکرار می‌کنیم. پرچمی را که رفیق دیار خریب به ما تحویل داده را همیشه به اهتزار درخواهیم آورد. بر اساس این اصول، مراتب تسلیت خود را به خانواده رفیق دیار خریب و تمامی مردم میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم.»

 

مشخصات شهید به شرح زیر است:

نام سازمانی: دیار خریب

نام و نام خانوادگی: کاروان حاجی

نام مادر: بهار

نام پدر: محمد

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴»