تصویر

نیروهای سوریه دموکراتیک: ۲ تبهکار داعش کشته شدند

در عملیات نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) در شمال رقه، ۲ تبهکار داعش کشته شدند.

عملیات‌های ق‌س‌د

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک در خصوص عملیاتی که در روستای شنین در کانتون رقه انجام شد، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «یگان‌های ضد تروریستی (یات) نیروهای سوریه دموکراتیک، در چارچوب مأموریت و کار خود علیه تروریسم، عملیاتی را در روستای شنین در شمال رقه انجام دادند. این عملیات روز شنبه ۱۴ سپتامبر با هدف انهدام هسته خطرناک ۲ سرکرده گروه تروریستی داعش انجام شد.

این عملیات با مشارکت و حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی انجام شد. نیروهای ما محل استقرار هسته تروریستی را محاصره کردند و از تروریست‌ها خواستند تسلیم شوند اما تروریست‌ها فرار کرده و همزمان به سمت مبارزان ما تیراندازی کردند. مبارزان ما هم ناچار به پاسخ شدند و به این ترتیب درگیری مسلحانه شروع شد. در این درگیری ۲ عضو هسته، تروریست ابو یوسف و تروریست ابومطر کشته شدند. هر دو تروریست کشته شده مسئول قتل‌ها و ترورهای زیادی در منطقه بودند.»

بر اساس این بیانیه، سلاح‌ها و ادوات ارتباطی کشف و ضبط شده توسط مبارزان عبارتند از: ۲ قبضه اسلحه کلاشینکف، یک قبضه اسلحه تهاجمی  AKS-74U، یک قبضه تپانچه، ۶ نارنجک دستی، ۱۰ خشاب اسلحه کلاشینکف، یک دوربین نظامی، ۷ دستگاه تلفن، ۲ گوشی موبایل، یک دستگاه روتر وای فای و تعداد زیادی مدارک هویتی.

در پایان بیانیه گفته شد: «نیروهای ما به سازمان‌های تروریستی اجازه نخواهند داد که خود را بازسازی و سازماندهی کنند و به عملیات امنیتی و نظامی خود علیه اعضای این سازمان‌ها و گروهک‌های تروریستی و خشکاندن تمامی منابع آنان ادامه خواهیم داد تا منطقه را از وحشت آنها رها کنیم.»