پ.ی.د ادعاهای اداره دروازه پیش‌خابور را تکذیب می‌کند

دفتر مطبوعاتی حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) با تکذیب اطلاعیه‌ی دروازه پیش‌خابور گفت: “باید در این حد توقف کنند و ارزش‌های ملی را زیر پا نگذارند”.

اداره‌ی دروازه‌ی پیش‌خابور با صدور بیانیه‌ای پ.ی.د را به استفاده از این دروازه برای اهداف غیرانسانی متهم کرد.

دفتر مطبوعاتی این حزب این بیانیه را گمراه کننده قلم‌داد کرده و آن را تکذیب کرد و این بیانیه را در این لحظه‌ی حساس منطقه و کوردستان را پیچیده می‌کند.

در بیانیه پ.ی.د آمده است:

“اداره‌ی دروازه‌ی پیش‌خابور برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های اخیر خود، به‌ویژه بستن دروازه سمالکا-پیش‌خابور بین اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه و اقلیم کوردستان عراق، بیانیه‌ای گمراه‌کننده صادر کرده است. این دروازه برای اهداف بشردوستانه مورد استفاده قرار گرفته و تحریم‌ها را علیه تمامی جوامع خلق سوریه در مناطق خودمدیریتی کاهش داده است.

همچنین گفته است: “در حالی که ما اظهارات نادرست شما را تکذیب می‌کنیم، اما مجددا تاکید می‌کنیم که اداره‌ی مدیریت دروازه‌، خود را پایبند

و متعهد خودمدیریتی که مسئول تمام جنبه‌های یک زندگی لایق برای تمامی اقشار جامعه، است. حزب ما یکی از احزاب خودمدیریتی است و نقش رهبری را در این انقلاب اجتماعی ایفا می‌کند که دستاوردهای بسیاری را به دست آورده است و پارادایم خودمدیریتی را به عنوان یک پارادایم مؤثر، به عنوان شکل پیشرفته‌ای از راه حل بحران سوریه بر اساس تصمیم بین‌المللی ۲۲۵۴، ایجاد کرده است”.

حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) با تکذیب بیانیه‌ی ریاست دروازه پیش‌خابور، اعلام کرد: “این اظهارات نادرست را که اوضاع منطقه و کوردستان را در این لحظه حساس پیچیده می‌کند، را تکذیب می‌کنیم”.

همچنین پ.ی.د خواستار عدم مداخله در امور شمال و شرق سوریه شد، “دیگر چهره‌ی دشمنان دموکراسی و مسئله کوردها را زیبا نکنید”.

از آن‌ها خواست تا بجای این‌که دلیلی باشند برای احزاب و شخصیت‌ها برای تبعیت از دستورالعمل‌های اداره‌ی خودمدیریتی که خدمات بزرگی برای تقویت صلح و امنیت اجتماعی در شمال و شرق و در سراسر سوریه و منطقه انجام داده و همچنان درحال ارائه این خدمات است.

پ.ی.د اعلام کرد، به توافقات و اسناد تاسیس اداره‌ی خودمدیریتی متعهد است و می‌گوید: “این‌ها دلایل اصلی انجام وظیفه ی.پ.گ و ی.پ.ژ برای حفاظت از شنگال و مقابله با تهدید تبهکاران داعش به عنوان تهدیدی برای کل منطقه، به ویژه برای خلق ما در باشور کوردستان / منطقه‌ی کوردستان عراق بود”.

در پایان این بیانیه آمده است: “در پایان، می‌خواهیم که در این حد توقف کنند، دیگر ارزش‌های ملی و میهنی را زیر پا نگذارند، بیشتر از این به صورت علنی علیه خلق ما و دستاوردهای آن‌ها نباشید”.