پ.ی.د: مبارزه‌ی رفیق لیمان متوقف نمی‌شود

مجمع عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) توضیح داد که شهادت لیمان شویش، یسرا درویش و فرات توما، ضایعه‌ی بزرگی برای خلق‌های منطقه است، گفته است‌: “دشمن بداند مبارزه‌ی رفیق ریحان (لیمان شویش) متوقف نخواهد شد و با هر هزینه‌ای ادامه خواهد داشت”.

مجمع عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) اطلاعیه‌ای منتشر کرد و حملات ترکیه بر خلق‌های منطقه را محکوم کرد، و تاکید کرده، شهادت لیمان شویش، ضایعه‌ی بزرگی برای خلق‌های منطقه است.

دیروز، رییس مشترک مجلس قامیشلو، یسرا درویش، معاونش لیمان شویش،و میهن دوست فرات توما، پس از مورد هدف قرار اتومبیلشان از سوی پهباد ترکیه‌ی اشغال‌گر در راه قامیشلو و ترپه‌سپی در نزدیکی روستای تل شعیر، به شهادت رسیدند.

در اطلاعیه آمده است:

“ابتدا جنگ نابودگرانه‌ی ترکیه بر خلقمان را محکوم می‌کنیم، در مقابل شهادیمان با احترام و شکوه می‌ایستیم و شفای عاجل را برای زخمه‌هایمان خواستاریم، ما از طرف مجمع عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د)، به خلق ما و خانواده‌ی شهدا و به‌ ویژه خانواده‌ی شویش تسلیت می‌گوییم که قربانی زیادی در راه آزادی و شکوه خلق کورد بخشیده‌اند.

شهادت لیمان شویش، ضایعه‌ی بزرگی برای خلق‌های منطقه است، از اولین زنانی بود که به صفوف انقلاب کوردستان پیوست، بر تمامی چارچوب و سنت‌های عقب افتاده غالب گشت و به سنبل زنی قهرمان در در مدت زمان مبارزه خود تبدیل شد، به مدت ۳۸ سال در صفوف خلق و در کوهستان‌های کوردستان مبارزه کرد، تمام زندگی‌اش را در پای آزادی خلقش صرف کرد، همیشه به ارزش‌های خلق متکی بود، به معنای کلمه کوردستانی بود.

رفیق ریحان فقط در روژآوا مبارزه نکرد، بلکه در باکور و باشور کوردستان نیز در راستای اتحاد و رستاخیز خلق کورد مبارزه کرد، در منبج در میان جوامع عربی مبارزه کرد، سمبل اتحاد خلق‌ها بود، در راستای آزادی زن مبارزه کرد و سال‌ها در صفوف کنگره استار به مبارزه پرداخت، برای تحکیم انقلاب زن، در جنبش زنان نقش مهم و رهبری را ایفا نمود.

رفیق ریحان (لیمان شویش) عاشق خلقش بود، به اهداف انقلاب و فداکاری ملتزم بود، امروز وی یکی از قهرمان انقلاب و میهن دوستی و انقلاب زنان است.

ما در مجمع عمومی پ.ی.د، عهد می‌بندیم به راه شهید ریحان و رفیق فداکار وی رفیق “یوسرا” و رفیق “فرات” و تمامی فداکاران خاک سرزمین ادامه دهیم، دشمن بداند مبارزه‌ی رفیق ریحان متوقف نخواهد شد و ادامه خواهد داشت.

بار دیگر به به رفیق “لیمان‌ و یسرا و فرات” و تمامی شهدای قهرمان آزادی، قول می‌دهیم که پرچمشان برافراشته خواهد ماند، فداکاری آنان به هدر نخواهد رفت و آن را به پیروزی ختم خواهیم کرد، از خلقمان می‌خواهیم در مراسم قهرمان که امروز در عامودا برگزار می‌شود، شرکت کنند”.