پ.ی.د نشست گسترده‌ای در سوئیس برگزار کرد

حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) نشستی به عنوان بخشی از کمپین سازمان‌دهی برای گسترش و سازندگی در اروپا، را در مرکز ‘فرهنگی روژآوا’ در زوریخ سوئیس جلسه‌ای گسترده را با حضور ۴۰ عضو به نمایندگی از اکثر کانتون‌ها برگزار کرد.

ارگان رسمی (پ.ی.د) خبری مبنی بر برگزاری نشست بزرگ این حزب در زوریخ به عنوان بخشی از کمپین سازمان‌دهی برای گسترش و سازندگی این حزب در اروپا، منتشر کرده است.

در متن خبر آمده است:

"به عنوان بخشی از کمپین سازمان‌دهی برای گسترش و سازندگی این حزب (پ.ی.د) در اروپا، این حزب در ۳۰ آوریل در سوئیس جلسه‌ای در مرکز ‘فرهنگی روژآوا’ در شهر زوریخ با شرکت ۴۰ رفیق به نمایندگی از اکثر کانتون‌ها و که متشکل از زنان و جوانان بودند، برگزار کرد، کار جلسه از طرف رفیق علی عمر عضو کمیته‌ی مدیریت حزب در سویس و با یک دقیقه سکوت به احترام شهدا آغاز شد، سپس مدیران حزب انتخاب و دستور جلسه قرائت شد.

دستور کار این نشست مربوط به بحث در مورد اوضاع سیاسی و قرائت دیدگاه‌ها و تحلیل‌های مدیریت حزب و همچنین تحولات سوریه به طور کلی و شمال و شرق سوریه به ویژه صحبت شد، همراه با ابتکار خودمدیریتی شمال و شرق سوریه برای حل وضعیت سوریه و بازکردن دروازه‌های خودمدیریتی برای پناهجویان سوریه‌ای و کسانی که در لبنان شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند، از جمله‌ موضوعات این جلسه بودند.

همچنین رفقا از وضعیت باکور کوردستان و انتخابات ترکیه صحبت و گفتگو کردند، این انتخابات نقطه عطفی در تاریخ ترکیه، باکور کوردستان، منطقه و جهان به حساب آمد، همراه با گفتگو درباره‌ی وضعیت خلقمان در مناطق اشغال‌ شده توسط ترکیه و تبهکاران سوریه، اللخصوص عفرین، سریکانی و گری‌سپی، همچنین نقض‌های مستمری که در آن‌جا علیه فرزندان خلق ما انجام می‌شود، همچنین با روند تغییرات جمعیتی و فرهنگی به ویژه در عفرین، از مباحث مهم جلسه بود.

همچنین در مورد وضعیت تشکیلات و راه‌های پیشرفت در کار و مبارزه برای دستیابی به دستاوردهای آن دوره به تفصیل گفتگو کردند و کمیته اداری کانون متشکل از رؤسای مشترک و ۹ نفر از زنان و جوانان انتخاب شد. سپس تصمیمات متعددی برای گسترش و فعال‌سازی فعالیت‌های پ.ی.د در سوئیس، تاکید بر تداوم کمپین سازمان‌دهی و توسعه کار مرکز ‘فرهنگی روژآوای’ با برنامه‌ریزی و برنامه فعالیت‌های مرحله بعدی اتخاذ شد”.