پ.ی.د: نسل‌کشی بخشی از سیاست رژیم‌های فاشیستی ترکیه است

پ.ی.د، به مناسبت ١٠٨مین سالگرد نسل‌کشی ارامنه توسط امپراتوری عثمانی بیانیه‌ای صادر کرد و آن را به عنوان یکی از ژینوسایدهای بزرگ خواند که بر علیه خلق کورد، ارامنه، سریانی، آشوری و عرب در منطقه انجام گرفته است.

 در بیانیه پ.ی.د آمده است:

“۲۴ آوریل مصادف است با ۱۰۸مین سالگرد نسل‌کشی امپراتوری عثمانی علیه خلق ارمنی صورت گرفته که منجر به کشته شدن ۱ میلیون ۵۰۰ هزار نفر و آوارگی صدها هزار نفر از خلق ارامنه و این یکی از جنایات بزرگی است که در قالب ژینوساید ذهنیتی تورانی بر علیه خلق کورد، و ارمنی، سریان، آشوری و عرب‌های منطقه شد، قرار می‌گیرد.

این نسل‌کشی تا به امروز به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سیاست رژیم‌ فاشیستی است که پی در پی در ترکیه ادامه دارد، جنایات و قتل عام رژیم فاشیست اردوغان علیه خلق کورد در شمال سوریه در عفرین و سریکانی و همچنین درباکور و باشور کوردستان، انجام می‌دهد، همان جنایت‌های رایج فاشیستی که بر علیه خلق کورد و به طور کل، در منطقه این کار را انجام داده است، که این میراث خونینی است برای رژیم‌های نسل‌کش ترکیه است.

 در سالگرد نسل‌کشی خلق ارمنی و سریانی-آشوری، ما مجدداً این جنایت را محکوم می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم که سرنوشت خلق‌ها منطقه در گرو اتحاد و همبستگی آن‌ها علیه رژیم‌های دیکتاتوری و بالاتر از همه رژیم فاشیست ترکیه است.

در یادبود این مناسبت غم‌انگیز، از سازمان ملل و جامعه‌ی بین‌المللی می‌خواهیم که به وظایف خود در قبال تخلفات و جنایات غیر انسانی رژیم فاشیست ترکیه و تبهکاران تروریستی وابسته به آن علیه فرزندان خلق ما در سوریه عمل کنند و همچنین از اعمال خرابکارانه‌ی ترکیه‌ی اردوغانی جلوگیری کند.

 ما معتقدیم که پروژه خودمدیریتی برای حل بحران سوریه اساساً وابسته به همزیستی است و برای دستیابی به اهداف کافی است و به مبارزه مشترک خلق‌ها علیه سیاست نسل‌کشی و دستیابی به آزادی و دموکراسی کمک می‌کند”.