پاکسازی اتنیکی، ربایش، غصب و بمباران در عفرین ادامه دارد

دولت اشغالگر ترکیه در سال ۲۰۱۸ عفرین را اشغال کرده و در ‌آن پاکسازی اتنیکی، غصب، ربودن انسان و باج گیری و بمباران را ادامه می‌دهد.

در چارچوب سیاست‌های تغییر دموگرافی عفرین، کسانیکه در عفرین اسکان داده شدند، مال و ملک اهالی عفرین که آواره شدند را می‌فروشند.

طبق منابع محلی، کسی به نام احمد الحجی که اهل کوهستان هِس حلب می‌باشد، توسط دولت ترکیه در عفرین اسکان داده شده است، خانه‌ای در محله محمودیه عفرین که بنام عصمت حنان از روستای شیخ بلا از توابع شهر راجو می‌باشد را به قیمت ۵۰۰ دلار به کسی به نام محمد مِری اهل کوهستان هس فروخته است.

احمد علی حاجی در سال ۲۰۱۸ در زمانیکه دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش، شهر عفرین را اشغال می‌کرد، او نیز آن خانه را غصب کرده بود.

همچنین تبهکاری عضو گروه ‌«مخاور الشرقیه» از کسی به نام جمال حمید، ۴ هزار دلار خواسته است تا خانه‌اش در کوچه بیمارستان درسیم عفرین را به او بازگرداند.

به همان شکل تبهکاران ‌«تیپ۱۱۲» دولت اشغالگر ترکیه، یک نفر از اهالی به نام محنا مِحو ناسان ۴۰ ساله اهل روستای دِملیا از توابع شهر ماباتای عفرین را در زمانیکه به روستای خود باز می‌گشت ربوده و برای آزادی او از خانواده‌اش، باج خواستند.

در همان روز، تبهکاران ‌«پلیس نظامی» یک نفر اهالی به نام صبحی عبدو شیخو ۶۰ ساله را در مقابل خانه‌اش در محله محمودیه عفرین ربودند. برای اینکه او را آزاد کنند بصورت تلفنی با خانواده‌اش حرف زده و تهدید کرده‌اند اگر باج ندهند او را به قتل می‌رسانند.

در مناطق اشغال شده سوریه،‌ روزانه جنایات جنگی علیه اهالی انجام می‌شوند، همچنین تبهکاران برای تصاحب مال و ملک اهالی و آوارگان با یکدیگر درگیر می‌شوند.

روستاهای بِنه و تنب از توابع منطقه شیراوا توسط توپخانه ارتش ترکیه بمباران می‌شود. درباره ضرر، زیان و تلفات هیچگونه اطلاعی بدست نیامد.