پ‌ک‌ک برای ما یک تولد و یک زندگی جدید است

خلیل مسلم دمو تصریح کرد که تأسیس پ‌ک‌ک برای کوردها نیز تولد و زندگی جدیدی است. او گفت: «در چهل و ششمین سال تاسیس پ‌ک‌ک، رهبر خود را از لحاظ فیزیکی آزاد خواهیم کرد.»

حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) در ۲۷ نوامبر ۱۹۷۸ در روستای فیسه در لیجه آمد تأسیس شد. با تأسیس پ‌ک‌ک ، سرنوشت مردم کوردستان و خاورمیانه از پایه تغییر کرد. به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تشکیل پ‌ک‌ک، خلیل مسلم دمو که با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دیدار کرده است، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

خلیل مسلم دموی میهن‌دوست در ابتدای سخنان خود درباره آن لحظات گفت: «ما به آکادمی معصوم کورکماز در لبنان رفتیم، رهبر آپو حدود ۳ ساعت در آکادمی با ما جلسه داشت. رهبر آپو تاریخ ما کوردها را به تفصیل از کشتار و ویرانی تا روز رستاخیز و تاسیس پ‌ک‌ک و شلیک اولین گلوله به سوی دشمن را به طور گسترده توصیف کرد.»

روز تولد رهبر آپو، روز تولد ملت کورد است

مسلم دمو با بیان اینکه روز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به روز تولد ملت کورد تبدیل شده است، ادامه داد: «روز تولد رهبر آپو برای ما روز آزادی است و چراغی شد که تمام جهان را روشن کرد. رهبر آپو در سال ۱۹۷۳ ایده آزادی را آغاز کرد و در سال ۱۹۷۸ با تأسیس پ‌ک‌ک زندگی جدیدی برای ما ساخت. کوردهایی که با نسل‌کشی مواجه شدند با پ‌ک‌ک قدرتمند شدند و علیه نسل‌کشی قیام کردند. تأسیس پ‌ک‌ک یک احیا و انقلاب برای ملت کورد است. برای اولین بار در انقلاب‌ها با پ‌ک‌ک نقش زنان تعیین کننده بود و زنان پیشاهنگ آزادی جامعه شدند.»

هیچ راهی مطمئن تر از مقاومت و پیروزی وجود نداشت

مسلم دمو همچنین گفت: «عدم تحمل دولت ترکیه و کودتای نظامی آغاز شد. اکنون روحیه مقاومت در گریلاهای آزادی متولد شده بود. راهی جز پیروزی و مقاومت وجود نداشت. حالا ملت کورد شروع به مقاومت کرد. با آن روحیه، گریلاها روز به روز افزایش یافتند و شروع به مبارزه کردند. با آن مبارزه رهبر آپو در سال ۱۹۷۹ وارد کوبانی شد و مردم کوبانی نیز صیانت از آن مبارزه را به عهده گرفتند.»

با پ‌ک‌ک ، ما دیگر نمرده ایم

خلیل مسلم دمو گفت که در ۱۵ اوت ۱۹۸۴ او دیگر احساس کرد که کوردها نمرده‌اند و با شلیک اولین گلوله کوردها کفن پاره کردند. دمو درباره دیدار خود با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفت: «رهبر آپو شخصیتی متواضع دارد و با هر کس مثل خود او بود، او ایده و فلسفه‌ای داشت که مانند دریا بودو قابل تعریف نبود. در سال ۱۹۹۵ من در مراسم تأسیس پ‌ک‌ک رهبر آپو را دیدم. تاسیس پ‌ک‌ک برای ما نیز تولد دوباره و زندگی جدیدی بود.»

رهبر آپو بتن روی قبر کوردها را شکست

مسلم دمو با بیان اینکه مردم کوردستان انقلاب را با اندیشه‌های رهبر خود آغاز کردند، گفت: «مردم کورد با رهبری رهبر آپو دوباره تصویر کوردیسم را بر روی نقشه خود ترسیم کردند. دشمن می‌گفت ؛ «ما کوردها را در قبر گذاشته و بر سر آن‌ها بتن ریخته‌ایم و دیگر وجود ندارند» اما با اندیشه رهبر آپو، آن بتن شکسته شد و جان تازه‌ای به ما داد. آن کوردهای خفته با شعار «مقاومت زندگیست» قیام کردند و با شلیک اولین گلوله از خواب غفلت بیدار شدند».

ما پیروزی را تضمین خواهیم کرد

دمو با یادآوری اینکه دولت ترکیه با سلاح‌های شیمیایی ممنوعه حمله می‌کند اما در برابر مقاومت گریلا شکست خورده است، سخنان خود را اینگونه پایان داد: «آنها می‌خواهند دوباره با یک توطئه، ملت کورد را نابود کنند  اما همچنان با ایده‌ها و مقاومت منحصر به فرد رهبری طرح آن‌ها شکست خورد. ما انقلاب روژاوا را با روحیه تأسیس پ‌ک‌ک آغاز کردیم. ما فقط موفقیت و پیروزی را تضمین خواهیم کرد. ما در چهل و پنجمین سال تاسیس پ‌ک‌ک، رهبر خود را به صورت فیزیکی آزاد خواهیم کرد.»