پ‌ک‌ک همه ستمدیدگان را متحد می‌کند

عصمت شیخ حسن، یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک، با بیان اینکه پ‌ک‌ک به میلیون‌ها نفر رسیده است و ده‌ها هزار مبارز دارد و مردم را در هر جای دنیا پرورش داده است، گفت: «روح و قدرت پ‌ک‌ک همه مردم ستمدیده را متحد می‌کند.»

عصمت شیخ حسن، یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک، با بیان اینکه مردم مظلوم ناامید نشوند، ادامه داد: «ایمان و امید ما قوی است، حقوق و هویت خود را به دست خواهیم آورد، در چهار بخش کوردستان پیروز خواهیم شد. پیروزی مردم ستمدیده محقق خواهد شد.»

یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک عصمت شیخ حسن به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس پ‌ک‌ک با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. عصمت شیخ حسن با بیان اینکه پ‌ک‌ک نه تنها برای خلق کورد، بلکه برای همه خلق‌های خاورمیانه است، گفت: «دشمن گفت، 'ما کوردها را نابود کردیم، آنها را دفن کردیم و روی آنها بتن ریختیم، آنها دیگر هرگز نخواهند توانست به پا خیزند'. با این حال، شروع مبارزه پ‌ک‌ک آن را شکست داد. پ‌ک‌ک با فلسفه رهبر آپو شروع کرد و تغییراتی را هم در کوردستان و هم در خاورمیانه ایجاد کرد. این تغییر همه جهان را تحت تاثیر قرار داد.»

عصمت شیخ حسن با بیان اینکه ایران، عراق، سوریه و ترکیه کوردها را به ابزار تجاری تبدیل کردند و موجودیت خود را بر خلق کورد تثبیت کردند، گفت: «دولت ترکیه دستاوردهای خلق کورد را نابودی خود می‌بیند، زیرا خود را بر اساس نسل‌کشی و نابودی بوجود آورده است. پ‌ک‌ک تمام نقشه‌های نسل‌کشی آنها را شکست داده و مانع از دستیابی آنها به هدفشان شده است.»

فداکاری که در پ‌ک‌ک وجود دارد، در هیچ جای دیگری نیست

عصمت شیخ حسن با بیان اینکه پ‌ک‌ک با مفهوم برادری و خواهری خلق‌ها خود بر همه مردم خاورمیانه تأثیر گذاشته است، گفت: «پ‌ک‌ک به امید همه مستضعفان تبدیل شده است. اگر به اولین شهدای پ‌ک‌ک دقت شود، ماهیت این فلسفه درک خواهد شد. اولین شهید ترکیه یک ترک است، اولین شهید در سوریه یک عرب است. مردم خود را در پ‌ک‌ک یافتند. بنابراین مردم از همه جا به پ‌ک‌ک پیوستند، از فرانسه، بلژیک، آلمان، مردم از بسیاری از کشورهای دیگر آمدند و خون خود را در این سرزمین ریختند. کسانی که به پ‌ک‌ک پیوستند، سال‌ها در کوهستان ماندند، زندگی شخصی و خانواده‌شان را رها کردند و به پ‌ک‌ک پیوستند. خود این شیوه زندگی تاثیر زیادی داشت. در انقلاب‌های قبلی از این دست فداکاری‌ها وجود نداشت. در هیچ دینی چنین شیوه زندگی وجود نداشت. مردم بی‌قید و شرط در کوه‌های کوردستان جان خود را دادند، بدون اینکه منتظر چیزی باشند. آنها هنوز در حال مبارزه هستند. به همین دلیل است که پ‌ک‌ک مؤثر است.»

پ‌ک‌ک به قول‌هایی که می‌دهد عمل می‌کند

عصمت شیخ حسن با بیان اینکه پ‌ک‌ک که با چند نفر شروع به کار کرد، به میلیون‌ها نفر رسیده است، ده‌ها هزار مبارز دارد، مردم را در همه جای دنیا پرورش داده است، گفت: «قدرت و روحیه پ‌ک‌ک همه مردم ستمدیده را متحد می‌کند. اگر امروز کوردها، ارمنی‌ها، چرکسها، عرب‌ها، ترکمن‌ها و بسیاری از مردمان دیگر برای یک هدف می‌جنگند، این نتیجه مبارزه ۴۵ ساله پ‌ک‌ک است. پ‌ک‌ک همه مردم مظلوم و ستمدیده را به حقوق و هویت خود خواهد رساند، زیرا به شهدا، رهبری و مردم وعده داده است. دل مردم آسوده باشد نه ناامید. ایمان و امید ما قوی است. ما مردم مظلوم به حقوق و هویت خود خواهیم رسید. برای مردم چهار بخش کوردستان و همه مردم ستمدیده قطعا پیروزی محقق خواهد شد.»