«پ‌ک‌ک یک تولد جدید برای ماست»

فاطما المله، رئیس‌مشترک ناحیه سرین،ضمن تبریک ۴۵مین سالگرد تأسیس پ‌ک‌ک به همه خلق‌ها گفت: «تاسیس پ‌ک‌ک نه تنها برای خلق‌ها، بلکه برای زنان نیز به راه نجات تبدیل شده است.»

فاطمه المله رئیس‌مشترک ناحیه سرین از توابع کانتون کوبانی، به‌مناسبت ۲۷ نوامبر ۴۵مین سالیاد تاسیس حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) با خبرگزاری فرات گفتگو کرد.

المله با بیان اینکه تاسیس پ‌ک‌ک به امید یک زندگی جدید برای همه خلق‌های منطقه شده است، گفت: «تاسیس پ‌ک‌ک برای ما خلق عرب نیز احیای مجدد بوده است، ما خلق عرب نیز برده‌ی دولت بودیم و انواع ستم و خشونت‌ها بر ما نیز تحمیل می‌شد. با ظهور جنبش آپویی و اعلام اداره خودمختار روژآوا، زندگی جدیدی برای ما ساخته شد. به همین دلیل این روز؛ تولد دوباره ما نیزهست. جنبش پ‌ک‌ک با ۶ نفر شروع شد، امروز به میلیون‌ها نفر رسیده است. رهبر آپو رهبر همه خلق‌هاست. او برای آزادی همه مردم تحت ستم مبارزه می‌کند.»

المله خاطرنشان کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با ایجاد این جنبش، زنان را از بردگی آزاد کرده است و چنین ادامه داد: «رهبر آپو چشم ما را به نظام بردگی و ظلم باز کرد. رهبر آپو نه تنها جامعه را از نابودی و نسل‌کشی نجات داد، بلکه همزمان زنان را از آن نظام بردگی هزاران ساله نجات داد. همه چیز با ظهور جنبش پ‌ک‌ک تغییر کرد. ما از تاریکی به سوی روشنایی راه می‌رویم. این به لطف رهبر ماست. ما روز تاسیس پ‌ک‌ک را به همه مردم جهان تبریک می‌گوییم. این روز تولد ماست و به این تولد افتخار می کنیم.»

المله در پایان به حملات دولت اشغالگر ترکیه اشاره کرد و گفت: «دولت اشغالگر ترکیه برای سرکوب اندیشه‌ی خلق دموکراتیک و نابودی نیروی گریلایی ما به هر طریقی حمله می‌کند. باید دانست که ما به عنوان خلق عرب تا آخر با این حملات مقابله کرده و از خود دفاع خواهیم کرد.»