پناهندگان عفرین: برای بازگشت به عفرین تا پای جان به مقاومت می‌پردازیم

پناهندگان عفرین در شهبا که تحت محاصره‌ی شدیدی قرار دارند، اعلام کردند برای بازگشت به عفرین تا پای جان به مقاومت می‌پردازند.

پس از اشغال کانتون عفرین توسط دولت اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن، هزاران شهروند برای حفظ شکوه و کرامت خود به منطقه‌ی شهبا رفتند، با وجود شرایط سخت ۶ سال مبارزه کردند. از یک سو حملات دولت اشغال‌گر ترکیه، از سوی دیگر محاصره و تحریم دولت دمشق شهروندان را در‌ تنگنا قرار داده است. تمامی فرصت‌های زندگی را از مردم سلب کرده‌اند.

از یک سو محاصره از یک سو حمله

یکی از ساکنین عفرین، سلوا‌ احمد شیخو، که در اردوگاه پناهندگان زندگی می‌کند، اعلام کرد، قبل از حملات اشغال‌گری، در محل‌های خود در آرامش به زندگی ادامه داده‌اند و گفت: «دولت اشغال‌گر ترکیه به شکلی وحشیانه به ما حمله کرد و تمامی درخت‌ها و محصولات ما را غارت کرد. به دلیل حملات شدید مجبور شدیم به شهبا بیاییم. در مدت ۶ سال گذشته در شهبا از سوی حکومت دمشق تحت محاصره بوده‌ایم و حملات دولت اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن علیه ما بدون توقف ادامه داشته‌اند. از یک سو محاصره از یک سو حمله وجود دارد. به سبب حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های سوخت، زمستان امسال در تامین سوخت و مایحتاج زندگی با مشکل مواجه هستیم.»

همچنین اعلام کرد برای این‌که به عفرین آزاد شده باز گردند به مقاومت می‌پردازند، آن‌ها در شهبا تا آخر برای شکوه و کرامت خود به مقاومت می‌پردازند.

«تا آخر مقاومت خواهیم کرد»

زلوخ قاسم، به این اشاره کرد، در شهبا در شرایط سختی زندگی می‌کنیم، زنان به دلیل نبود گاز مجبور هستند روی علاالدین آشپزی نمایند و این نیز امکان سوختن چادرها را افزایش می‌دهد، در ادامه گفت: «به خاطر بازگشت به عفرین، در برابر این زحمات به مقاومت می‌پردازیم.»

عبدالرحمان شکیرو، به محاصره‌ی حکومت دمشق اعتراض کرد و اعلام کرد که دو هفته است در تاریکی زندگی می‌کنیم و با شمع اطراف خود را روشن می‌کنیم و در ادامه گفت: «اکثر خدمات بهداشتی از بین رفته‌اند، و اگر فردی بیمار شود، نمی‌تواند برود و تحت درمان قرار گیرد. مقاومت مثال زدنی در برابر محاصره و حملات وجود دارد. هدف ما این است که روزی با عزت به عفرین بازگردیم.»