پیام فدراسیون جانبازان شمال و شرق سوریه به مناسبت ۱۹ جولای

فدراسیون جانبازان شمال و شرق سوریه دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا در ۱۹ جولای را گرامی داشت و گفت: «بە عنوان جانبازان جنگی، ما وعده خود را برای تحقق رویاها و امیدهای شهدا تکرار می‌کنیم.»

در بیانیه فدراسیون جانبازان شمال و شرق سوریه به موارد زیر اشاره شده است:

«انقلاب ۱۹ جولای، که اولین جرقه‌های آن در کوبانی روشن شد را به رهبر آپو، به همه مبارزان آزادی، جانبازان جنگی، زنان و خلق خود تبریک می‌گوئیم. ما با یاد رفیق خبات دِرک به همه شهدای خود سلام می‌فرستیم و یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.

انقلاب ۱۹ جولای بر اساس اندیشه‌ها و پارادایم رهبر آپو شکل گرفت و به امید آزادی برای همه خلق‌های زیردست و ستمدیده در نقاط مختلف جهان تبدیل شد. این انقلاب علیرغم انواع حملات، با اراده و توانی مثال زدنی به پیش می‌رود.

این انقلاب دربرگیرنده همه ارزش‌های انسانی است؛ مبتنی بر پارادایم دموکراتیک، اکولوژیک و آزادی‌خواهانه رهبر آپو، راه‌حلی بی‌بدیل برای مشکلات امروز جهان است و به ترسی بزرگ برای سردمداران عقب ماندگی جهان و سلطه هژمونیک مردانه تبدیل شده است. این انقلاب به همه نشان داده است که خلق‌ها بدون توجه به نظام دولت-ملت و صرف نظر از اعتقاداتشان می‌توانند آزادانه و برابر زندگی کنند. خلق شمال و شرق سوریه که در صف ملت دموکراتیک گرد هم آمده‌اند، یک زندگی آزاد و یک اداره دموکراتیک بنا نهاده‌اند.

انقلاب ۱۹ جولای در عین حال انقلاب زنان نیز هست؛ با سبک مقاومت، سازماندهی و مدیریت خود به آلترناتیوی جدید در برابر نظام سلطه از جنبه نظامی گرفته تا سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و... تبدیل شده است.

با پیشاهنگی زنان و جوانان در برابر هجمه‌های گروه‌های تبهکار و تروریستی مانند داعش، نیروهای نابودگر، ظالم و متجاوز، مقاومتی که نمونه‌های کمی از آن در جهان وجود دارد شکل گرفت. این مقاومت بی‌مثال در همه جهان طنین انداز شد و از اروپا تا آسیا، صدها زن و جوان از بسیاری از قاره‌‌ها و کشورها آمدند و به انقلاب پیوستند، شجاعانه جنگیدند، به شهادت رسیدند و مجروح شدند.

صیانت و توسعه انقلاب ۱۹ جولای به معنای توسعه و پاسداری از همه ارزش‌های انسانی است. به همین مناسبت به خلق‌های شمال و شرق سوریه، جانبازان و خانواده‌های شهدا که در این راه بهای گزافی پرداخته‌اند، درود می‌فرستیم.

در این چارچوب، ما بار دیگر دوازدهمین سالگرد انقلاب ۱۹ جولای را گرامی می‌داریم. به عنوان جانبازان جنگی ما وعده خود را برای تحقق آرزوها و امیدهای شهدا تکرار می‌کنیم. همانطور که رهبر آپو به ما گفته است، ما بدون وقفه، با اشتیاق و اطمینان فراوان به نقش پیشاهنگی خود برای صیانت از انقلاب و ارزش‌های آن ادامه خواهیم داد.»