پیکر ۱۰ شهید در دِریک به‌خاک سپرده شد

پیکر ۱۰ شهید نیروهای امنیت داخلی طی مراسمی با حضور هزاران نفر در دِریک و با شعار "انتقام" به‌خاک سپرده شد.

پیکر شهدا عدنان یوسف، سلیمان عنتر، خوین‌ریژ تمه، معاذ عطا، احمد الخدر، محمد الاسود، عبدالعزیز علی، یزن الکچو، محمد خالد و عبدالواحید الاحمد امروز ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ در آرامستان شهید خبات دِریک طی یک مراسم گسترده به‌خاک سپرده شدند.

هزاران نفر از ساکنان مناطق دریک، گرکه لگه و تل‌کوچر برای وداع‌کردن با شهدا از اوایل صبح در مقابل بیمارستان میهنی دِریک تجمع کردند. انبوه مردم در آنجا پیکرهای ۱۰ جانفدا را در میان فریادهای مادران و شعار انتقام دریافت کردند و با کاروانی از خودروها به آرامستان شهید خبات دِریک منتقل نمودند.

کاروان شهدا در آرامستان نیز با شعارهایی مورد استقبال صدها نفر قرار گرفت. در اینجا مراسمی برای این ۱۰ جانفدا برگزار شد. در این مراسم که با یک دقیقه سکوت برای احترام آغاز شد، عکس‌های رهبر عبدالله اوجالان، پرچم نیروهای امنیت داخلی و عکس ۲۹ شهید به اهتزاز درآمد.

پس از تجلیل، حسن عباد، رئیس‌مشترک شورای خانواده‌های شهدای منطقه جزیره، سخنرانی کرد و گفت که با این موضعِ خلق و نیروهای امنیتی داخلی، ما به مبارزانی در برابر توطئه‌ی تحمیلی به خلقمان تبدیل می‌شویم. حسن عباد گفت؛ «ما از دستاوردها محافظت خواهیم کرد. مقاومت این خلق گرانقدر که از مرگ نمی‌هراسند اراده و نیروی خود را از شهدا می‌گیرد.»

جهان خلیل مشاور اداره خودمختار اقلیم جزیره نیز نگرش و موضع کنونی در دریک را نتیجه جنگ خلق انقلابی دانست و چنین ادامه داد: «این توان اشغالگری ترکیه را متزلزل می‌کند. ما به هیچ نیرویی متکی نیستیم. بزرگترین قدرت ما مردم و مبارزان ما هستند.»

دلیر تمو عضو شورای اداری کلِ شمال و شرق سوریه نیز با بیان اینکه انتقام رفقای خود را خواهند گرفت، چنین گفت: «این حملات هرگز اراده ما را نمی‌شکند، برعکس قدرت ما را تقویت می‌کند، مبارزه و مقاومت را افزایش می‌دهد. در نتیجه این حمله ۲۹ قهرمان از تمام مناطق شمال و شرق سوریه به‌شهادت رسیدند که فداکارانه فعالیت می‌کردند. این رفقای ما نسبت به حملات به منطقه موضع و پاسخ داشتند. روز دردناکی است، اما انتقام وظیفه ماست. ما این را فراموش نخواهیم کرد و انتقام خواهیم گرفت.»

پس از پایان سخنان، شهادت‌نامه‌ی ۱۰ شهید قرائت و به خانواده‌های آنان تحویل داده شد.

در پایان این مراسم پیکر شهید خوین‌ریژ تمه، عدنان یوسف، سلمان عنتر و معاذ عطا بر دوش همرزمانشان به آرامستان شهید خبات دِریک تشییع و در آنجا به خاک سپرده شد.

پیکر شهدا احمد قمر الخدر، محمد سالم الاسود، عبدالعزیز عثمان علی، یزم خدر الجیکو و محمد مله احمد خالد نیز در آرامستان شهید عقاب الاسود در تل کوچر تشییع شد.

پیکر شهید عبدالواحد الاحمد نیز به آرامستان شهید دلشیر در  تربه‌سپی منتقل شد.

خیمه‌ی بزرگداشت شهدا فردا ساعت ۱۰:۰۰ در کانون جوانان انقلابی شهر دِریک برپا می‌شود.