پیکر ۲ شهید به صورت دسته جمعی در شهبا تشییع شد

پیکرهای جمیل ناسان و اسماعیل حسن که در حمله ارتش اشغالگر ترکیه به آکادمی مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند با مراسمی دسته‌جمعی تشییع شدند.

«جمیل ناسان» و «اسماعیل حسن» از اعضای نیروهای مبارزه با مواد مخدر روز ۸ اکتبر در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در حومه دِریک به شهادت رسیدند. اهالی کانتون عفرین و شهبا پیکر این دو شهید را از بیمارستان آورین شهرستان فافین تحویل گرفتند و به سمت قبرستان شهدای مقاومت عصر (بَرخودانا سَردَمه) در منطقه احیزه شهرستان شهبا حرکت کردند.

مراسمی در قبرستان برگزار شد. شازیه ابراهیم از اعضای شورای خانواده‌های شهدا در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده شهدا و تمامی مردم شمال و شرق سوریه، نقش شهدا را در حفاظت از دستاوردهای انقلاب و امنیت منطقه برشمرد.

عضو مجلس کانتون عفرین و شهبا، دلسوز عفرین نیز طی سخنرانی که انجام داد خاطرنشان کرد: برنامه و نقشه‌ی دولت اشغالگر ترکیه کوچاندن کوردها و اشغال منطقه وسیع‌تری است.

دلسوز عفرین به نفاق اردوغان اشاره کرد و گفت: اردوغان در مقابل رسانه‌ها با کودکان فلسطین ابراز همدردی می‌کند و می‌گوید که منطقه با تشنگی مواجه است، اما وحشیانه‌ترین جنایات را در شمال و شرق سوریه انجام می‌دهد. زیرساخت‌های منطقه را هدف قرار می‌دهد، آب را قطع می‌کند، مزارع کشاورزی را به آتش می‌کشد، کودکان و سالمندان را به طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رساند.

حکمت رشید، فرمانده نیروهای امنیت داخلی با تسلیت به خانواده‌های شهدا گفت که تا آزادسازی عفرین و تمامی مناطق اشغالی به مبارزه ادامه خواهند داد.

روکن احمد، عضو کمیته آموزش و پرورش جامعه دموکراتیک، شهادت‌نامه این دو شهید را قرائت و به خانواده‌های آنان تحویل داد.

پیکر شهدا با شعار «شهدا نمی‌میرند» تشییع شد.