پیکر ۴ شروان یگان‌های مدافع خلق طی مراسمی با حضور گستردە خلق به خاک سپرده شدند

پیکر ۴ شروان یگان‌های مدافع خلق که در حمله‌ی دولت ترکیه به شهادت رسیده بودند، طی مراسمی بزرگ با حضور گستردە خلق به خاک سپرده شدند.

هزاران نفر از خلق جزیره با تمامی جوامع آن، نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی و کنگره ستار، نمایندگان اداره‌ی خودمدیریتی منطقه‌ی جزیره و نیروهای نظامی و فدراسیون زخمی‌های خلق در شمال و شرق سوریه به سوی محله‌ی عنتریه در شهر قامیشلو برای شرکت در مراسم خاکسپاری پیکر شهدای یگان‌های مدافع خلق حرکت کردند.

شرکت کنندگان پیکر ۴ شروان که اسامی آن‌ها شامل : دیار خلیل (دیار شورش)، برزان شیخموس (گارزان قامیشلو)، احمد موسی (هیوا قامیشلو)، آرام ابراهیم (اورهان قامیشلو) را بر دوش نهاده و به سوی آرامستان شهید دلیل ساروخان همراه با شعارهای ستایشی در وصف شهیدان و همراه با هلهله‌ی مادران به سوی آرامشتان حمل کردند.

پهباد دولت اشغال‌گر ترکیه، در ۳ اوت در راه قامشلو-عامودا اتومبیلی را مورد حمله قرار داد که بر اثر آن ۴ شروان به شهادت رسیدند.

مراسم با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا آغاز شد، سپس رییس مشترک مجلس شهدا، هیوی سید، به شرکت کنندگان درود فرستاد، این را به عنوان پاسخی قوی به ترکیه‌ی اشغال‌گر ابراز کرد و گفت: “ثابت کردید که ما دارای نیرو و اراده هستیم و به مقاومت ادامه می‌دهیم”.

وی با اشاره بر فداکاری شهدا از آغاز انقلاب روژآوا از سال ۲۰۱۲، گفت: “آرام دو بار در جنگ داعش و دولت اشغالگر ترکیه زخمی شده، همچنین رفقا (دیار و برزان و احمد) از ابتدای انقلاب نقش بزرگی در حفظ سرزمینشان ایفا نمودند”.

همچنین گفت: “ترکیه‌ی اشغال‌گر در سالگرد نسل‌کشی شنگال چند شروان را به شهادت رساند، ای خلق مقاومت کننده و مبارز لازم است آگاه باشیم، لازم است به تمامی شهدا بنگریم و خود را ثابت کرده و شایسته‌ی راه شهدا باشیم و راه آنان را ادامه دهیم”.

در پایان، درخواست نمود تا دست‌آوردهای شهدا حفظ گردد.

فرمانده‌ی مجلس نظامی شهید روبار، نظیر صوفی، به خانواده‌ی شهدا تسلیت گفت، تاکید نمود به مبارزه شهدا در راه آنان و حقیقت به ادامه می‌دهند.

تجدید میثاق کرده و گفت: “ما فداکاران کوردستان هستیم و هر چیز را برای آن فدا می‌کنیم”. از کاروان شهدا گفت: “شهید آرام از اولین شروانانی بود که به صفوف نیروهای یگان‌های مدافع خلق پیوست، وظیفه‌ی خود با وفاداری به انجام رساند، چندین بار زخمی شد، تا این‌که به شهادت رسید، همچنین شهید برزان و شهید دیار تا زمان شهادت مبارزه کردند”.

رو به هزاران شرکت کننده‌ی مراسم گفت: “شرکت شما، پاسخ روشنی برای حملات ترکیه‌ی اشغال‌گر و پایتخت هر چهار اشغال‌گر کوردستان است”.

در پایان مراسم، از سوی عضو مجلس خانواده‌ی شهدای شهر قامیشلو، ریوین شیخموس، هویت هر چهار شهید قرائت شد و سپس پیکر هر ۴ شهید در آرامستان‌ شهید دلیل ساروخان به خاک سپرده شد.

قابل ذکر است که چند ساعت قبل از مراسم خاکسپاری شروانان یگان‌های مدافع خلق، امروز از ساعت ۱۳، بیشتر مکان‌ها و فروشگاه‌های قامیشلو بسته شدند. این بسته شدن اماکن برای تدارک و شرکت هرچه بهتر در مراسم خاکسپاری بود که راس ساعت ۱۸ برگزار شد.