پیکر عضو نیروهای آسایش، شهید سلیمان یوسف به خاک سپرده شد

پیکر عضو نیروی نیروهای امنیتی ‌(آسایش‌)،‌ سلیمان یوسف ال‌عبدالله که مورخ ۱۳ ژوئن در قامشلو شهید شده بود، در آرامگاه شهید دلیل ساروخان به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری شهدا

پیکر عضو نیروهای آسایش، سلیمان یوسف ال‌عبدالله که مورخ ۱۳ ژوئن در قامشلو شهید شده بود، در آرامگاه شهید دلیل ساروخان به خاک سپرده شد. هزاران نفر در این مراسم خاکسپاری شرکت کردند.

توده خلق پیکر شهید سلیمان را در مقابل ساختمان مجلس خانواده‌های شهدا در محله عانتریه دربرگرفته و با سر دادن شعار ‌«شهدا نمی‌میرند» به سوی آرامگاه شیهد دلیل ساروخان به راه افتادند. در آرامگاه، مراسم خاکسپاری با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی آغاز شد. سپس عضو مجلس خانواده‌های شهدا، فاطمه ال‌جاسم سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«سلیمان برای دفاع از خلق خود تا زمانیکه به شهادت رسید، مبارزه کرد. ما به عنوان خلق، علاقه‌ای به جنگ و خونریزی نداریم، اما ظلم را نیز قبول نمی‌کنیم. زمانیکه یک نفر قصد تجاوز به آزادی و شرافت ما را داشته باشد، در این وقت‌، جواب لازمه را می‌دهیم.‌»

ریاست مشترک هیئت داخلی کانتون جزیره،‌ حسن شیرو بیان کرد که به مثابه نیروهای آسایش،‌ نخواهند گذاشت که هیچکس امنیت و آرامش خلق را از بین ببرد و گفت‌‌: ‌«در این برهه دشوار، اساسی‌ترین وظیفه ما اینست که با نیروهای امنیتی و نظامی خود یکی شویم.‌»

عموی شهید سلیمان یوسف، صالح یوسف عبدالرحمان سخنرانی نمود و از مشارکت کنندگان سپاسگذاری کرد و گفت‌:‌ ‌«قول می‌دهیم که تا به آخر پیرو راه شهدا باشیم. سلیمان تنها شهید خانواده ما نیست، بلکه شهید تمام خلق است.‌»

پس از سخنرانی‌ها،‌ مشخصات شهید سلیمان قرائت شده و به خانواده او تقدیم شد. پیکر شهید همراه با سردادن شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«با دل و جان، ما با تو هستیم ای شهید» به خاک سپرده شد.