پیکر دو شهید در کوبانی بە خاکسپردە شد

صدها تن از ساکنان منطقه‌ی فرات برای خاکسپاری پیکرهای شهیدان آلان بخدک و فمه دونخز به قبرستان شهید دجله در جنوب کوبانی رفتند.

صدها نفر از سازمان‌های مدنی و نهادهای وابسته به خودمدیریتی منطقه‌ی فرات برای خاکسپاری پیکر آلان بخدک (محمد محمد) عضو  جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) را که در ۹ آوریل در شنگال به شهادت رسیده بود و فمه دونخز (اسلو محمد) عضو جبهه الاکراد که ۲۲ی آوریل در منبج هنگام انجام وظیفه شهید شده بود، جمع شدند و پیکر هر دو شهید را در قبرستان شهید دجله در جنوب کوبایی به خاک سپردند.

 پس از یک دقیقه سکوت و ادای احترام، لیفیه سلیمان، عضو کمیته اجرایی کنگره ستار در منطقه شیران سخنرانی کرد.  لیفیە اعلام کرد، وظفەیشان این است کە پرچم شهدا را برافراشتە نگهدارند و راهشان را ادامە دهند و گفت: “ما صاحب اراده و فلسفه رهبر آپو را داریم، ما صاحب شهدا هستیم که جان خود را فدا کردند و دشمن را نابود خواهیم کرد، قطعاً به برکت شهدایمان پیروز خواهیم شد. قول می‌دهیم تا رسیدن به آزادی راهشان را ادامه دهیم”.

 محمد علی عضو رهبری جبهه الاکرادی منطقه‌ی فرات نیز سخنرانی کرد و قول داد که راه شهدا را ادامه دهد.

 صالح نوح، عضو مجمع عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) نیز سخنرانی کرد و گفت شهدا برای ایجاد زندگی شرافتمندانه جانشان را فدا کرده و ادامه داد: “ما خیلی خوش شانس هستیم که رهبر آپو در این عصر زیسته است. رهبر آپو می‌گوید، آن مکانی که اندیشه من در آن وجود داشته باشد، من نیز آن‌جا هستم. لازم است ما نیز از اندیشه و فلسفه رهبر آپو و شهدا صیانت کنیم”.

 ولات شیخو به نمایندگی از خانواده‌ی شهید، سخنرانی کرد. شیخو گفت که راه شهدا را تا آخر ادامه خواهند داد.

 سپس هویت شهدا قرائت و به خانواده‌های آنان تحویل داده شد.  پیکر این دو شهید با شعار و هلهله به خاک سپرده شد.