پیکر خدر قادر در کوبانی به خاک سپرده شد

خلق منطقه‌ی فرات در مراسم خاکسپاری پیکر شهید خدر کاوه در گورستان دجله در جنوب کوبانی شرکت کردند.

شهید خدر کاوه، روز سه‌شنبه‌ی گذشته، در زمان انجام وظیفه برای حفاظت از امنیت و صلح در میان نیروهای امنیت داخلی منبج به شهادت رسید. در مراسم خاکسپاری، اعضای سازمان‌های اداره‌ی خودمدیریتی و اعضای احزاب منطقه‌ی فرات شرکت داشتند.

مراسم با یک دقیقه سکوت به احترام شهدا آغاز شد، سپس عضو کمیته‌ی کنگره استار در منطقه‌ی فران، خوناو‌ خلیل گفت: “روزانه با حمله‌ی اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه روبرو می‌شویم، که هدف اول و آخر آن شامل نسل‌کش کردن ما و شکستن اراده‌ی ما و شکست دادن پروژه‌ی دمکراتیک ماست”.

همچنین گفت: “دولت اشغال‌گر ترکیه، رهبران مناطق را مورد هدف قرار می‌دهد تا آنان را از بین ببرد، اما نمی‌داند این خلق را نمی‌تواند نسل‌کش کند، زیرا براساس اندیشه و فلسفه‌ی رهبر آپو بزرگ شده‌ایم، دیگر خلق ما به خلق مقاومت شناخته می‌شود”.

از طرف عضو امنیت نیروهای داخلی در شهر منبج و اطراف آن، عبدالله مسلم رشید، از شهید خدر قادر قدردانی کرد که به مانند یک جوان دارای رویای آزادی به نیروهای امنیت داخلی پیوست و به شهادت رسید.

رشید از خلق منطقه درخواست کرد مبارزه را علیه دولت شدت بخشند، زیرا “در مرحله‌ی تعیین کننده‌ی وجود یا عدم وجود قرار داریم”.

در پایان مراسم، از طرف مجلس خانواده‌ی شهدای منطقه‌ی فرات، هویت شهید قرائت شده و به خانواده‌اش تحویل داده شد، سپس پیکر مقدسش در گورستان شهید دجله به خاک سپرده شد.