پیکر مبارزان ه‌ر‌ی‌ به خاک سپرده شد

پیکر شهدای نیروی رهایی‌بخش عفرین ‌(ه‌ر‌ی)، بوتان عفرین و بهدینا عفرین در آرامگاه شهید زوزان آمانوس به خاک سپرده شندد.

مراسم خاکسپاری شهدا

مبارزان نیروهای رهایی‌بخش عفرین ‌(ه‌ر‌ی)،‌ شهید بوتان عفرین ‌(عبدالرحمان احمد) و شهید بهدینا عفرین ‌(محمد ته‌نبه‌ل) روز ۱۲ اوت، در دومین مرحله ‌«مقاومت زمانه‌» شهید شدند.

مهاجران عفرین و اهالی منطقه شهبا، پیکر شهید بوتان عفرین و بهدینا عفرین را از بیمارستان آورین تحویل گرفته و به سوی آرامگاه شهید زوزان آمانوس واقع در شهرک فاتین به راه افتادند.

در آرامگاه، عضو مجلس خانواده‌های شهدای کانتون عفرین و شهبا، سوریه حَبَش به خانواده‌های شهدا و تمام خلق کوردستان تسلیت گفت و بیان کرد‌: ‌«مقاومت خلق ما باید نیرومند شود، تا که بتوانیم در مقابل دشمن بجنگیم. ما همیشه پیرو شهدای خود حرکت خواهیم کرد و مبارزه را گسترش می‌دهیم. دشمن بداند که ما از شهبا خارج نخواهیم شد، تا زمانیکه حتی اگر یک قطره خون در جان ما هم وجود داشته باشد، در همینجا مبارزه خواهیم کرد.‌»

سوریه حبش گفت‌: ‌«ه‌ر‌ی فرزندان ما هستند و عفرین متعلق به عفرینی‌هاست.‌» وی همچنین قول دنبال کردن راه شهدا را داد.

عضو حزب اتحاد دمکراتیک ‌(پ‌ی‌د)، وَلید دِنگیلی سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«شهدای ما در راه دفاع از خاک و خلق خود جان‌شان را فدا کردند. عفرین فریاد برمی‌آورد و مبارزانش را فرامی‌خواند. ما به یُمن تفکر و فلسفه رهبر آپو و به یُمن مبارزه و مقاومت اهالی عفرین و ه‌ر‌ی در سنگرهای جنگی، عفرین را به زودی آزاد خواهیم کرد.‌»

سپس مشخصات شهادت آن شهدا قرائت شده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شد. پیکر شهدا همراه با سردادن شعار ‌«شهدا نمی‌میرند» و هلهله به خاک سپرده شد.