پیکر شهید دلخواز حسکه به خاک سپرده شد

پیکر شهید دلخواز حسکه طی مراسمی در آرامگاه شهید رستم جودی دربیسی به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری شهدا

با مشارکت صدها نفر از اهالی شهر دربیسی کانتون جزیره، پیکر مبارز نیروهای سوریه دمکراتیک ‌(ق‌س‌د)، شهید دلخواز فَرهان جَلو ‌‌‌(دلخواز حسکه) در آرامگاه شهید رستم جودی در روستای بَرکَوِر به خاک سپرده شد. دلخواز حسکه در حین انجام وظیفه در روز ۲۲ اوت به شهادت رسید.

در این مراسم خاکسپاری عضو مجلس خانوادههای شهدای دربیسی، محمد نبی کوتی به خانواده‌های شهید تسلیت گفت و بیان کرد‌: ‌«شهدا در راه زندگی آزاد و شرافتمند جان خود را فدا می‌کنند.»

کوتی در ادامه گفت‌: ‌«به یُمن فداکاری‌های شهدا، مبارزه و مبارزه جنبش آزادی کوردستان منعکس شد.»

همچنین عضو مدیریتی نیروهای دفاع اجتماعی ‌(ه‌پ‌ج) در کانتون جزیره، حمید مَییش نیز گفت‌: ‌«دولت اشغالگر ترکیه علیه شمال و شرق سوریه و باشور کوردستان برای شکست دادن اراده خلق‌ها، حملاتی دشوار را انجام می‌دهد.»

مییش در ادامه بیان کرد‌: ‌«اراده خلق‌های مبارز در مقابل خیانت و اشغالگری شکست نمی‌خورد. ما بر اساس راه و روش شهدا و تفکرات رهبر عبدالله اوجالان تا پیروزی مبارزه خواهیم کرد.‌»

همچنین عموی شهید دلخواز حسکه، اسماعیل حاج فَرهان جلو نیز سخرانی کرد و گفت‌: ‌«اعضای خانواده‌ها در راه آزادی شهید شدند. ما قول می‌دهیم که بر اساس روش شهدا و تفکرات رهبر عبدالله اوجالان به کار و کنش بپردازیم.»

در پایان این مراسم، مشخصات شهید قرائت شده و به خانواده او تقدیم شد.