پیکر شهید فارس و شهید حسین به خاک سپرده شدند

پیکر شهید محمد رِدوان فارس و محمد حسین که در ۶ سپتامبر به شهادت رسیده بودند، در شهر حسکه به خاک سپرده شدند.

با شرکت انجمن خانواده‌ی شهدای حسکه و ساکنین این شهر و روستاهای اطراف آن و اعضای سازمان‌های مدنی و نظامی طی مراسمی پیکر شهید مبارز نیروهای وظیفه‌ی خوددفاعی و مبارز نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) شهید محمد حسین را به خاک سپاردند.

هر دو مبارز ۶ دسامبر در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند.

شرکت کنندگان در این مراسم عکس هر دو شهید و پرچم خانواده‌ی شهدا و نیروهای ق‌‌س‌د را به اهتراز درآورند.

در این مراسم عضو انجمن خانواده‌ی شهدای حسکه، فاطمه العلی، به خانواده‌ی هر دو شهید تسلیت گفت و اعلام کرد خلق شمال و شرق سوریه از طریق فداکاری و دست‌آوردها در برابر دشمنانی که در تلاش هستند منطقه را اشغال نمایند، مقاومت می‌کنند.

همچنین یکی از فرماندهان انجمن نظامی حسکه درسیم حسکه، در مورد تلاش‌ها علیه خلق‌های شمال و شرق سوریه سخن گفت و اعلام نمود: «دشمن با تمام توان خود برای اشغال کردن سرزمینمان به ما حمله می‌کند. اما به برکت دختران و پسران فداکار این خلق، هیچ کس قادر نیست ما را شکست دهد و اراده‌ی مقاومتمان را بشکند.»

درسیم حسکه به این نیز اشاره کرد که دشمن نتوانست از طریق حملات اراده‌ی خلق منطقه را بشکند و گفت: «شهادت اراده و مقاومت جدیدی است. با وجود شهدا، اراده‌ی ما برای رسیدن به دست‌آوردها افزایش می‌یابد. ما به خلق خود قول می‌دهیم‌ که تا شکست دادن اشغال‌گران و رسیدن به پیروزی راه شهدا را ادامه خواهیم داد.»

سپس شهادت‌نامه‌ی هر دو‌شهید قرائت و به خانواده‌هایشان تحویل داده شد و پیکر شهید محمد حسین در آرامستان شهدای تل تمر و پیکر شهید محمد فارس در روستای شَمای واقع در حسکه به خاک سپرده شدند.