پیکر شهید فواد خلیل به خاک سپرده شد

ساکنان کوبانی با شرکت در مراسم خاکسپاری شهید فواد خلیل در قبرستان شهید دجله، شرکت کنندگان تاکید کردند که از کسانی که صلح و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازند، انتقام خواهند گرفت.

شهید فواد پنجشنبه گذشته در کانتون کوبانی به شهادت رسید. در این مراسم ساکنان کانتون کوبانی، اعضای نهادهای جامعه مدنی و شخصیت‌های سیاسی منطقه فرات حضور داشتند.

این مراسم با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا آغاز شد و سپس بوزان دالی عضو جنبش جامعه‌ی دمکراتیک(TEV-DEM) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: “سرنوشت خلق منطقه به ویژه خلق کورد این است که هر روز ده‌ها تن شهید بدهند ولی این باعث شکست اراده و مقاومت آنان نخواهد شد، بی‌گمان این خلق به اهدافش دست خواهد یافت و از قید ظلم را خواهد شکست”.

لوزان دالی در سخنانش وعده داد: “با شهدا و اشک مادران از تمامی افرادی که صلح و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازند انتقام خواهند گرفت و از دستاوردهای شهدا پاسداری خواهند کرد”.

سوسن دابان، رئیس مشترک هیئت کشاورزی منطقه فرات نیز به نوبه خود گفت: “حملات ترکیه مقاومت این خلق را که مقاومت را راه خود قرار داده‌اند، نخواهد شکست، و تا زمانی که افرادی هستند که با جان و جسم از منطقه حفاظت می‌کنند، نمی‌تواند یک وجب از خاکمان را اشغال‌ کند”.

در پایان این مراسم هویت این شهید توسط مجمع خانواده‌یشهدای منطقه فرات قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد و سپس پیکر وی در قبرستان شهید دجله به خاک سپرده شد.