پیکر شهید کمال پیر و خالد محمد در شهبا به خاک سپرده شد

پیکر مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین ‌(ه‌ر‌ع)، کمال پیر و و شهروندی به نام خالد محمد در آرامگاه شهید زوزوان آمانوس به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری شهدا

پیکر مبارزان نیروهای رهایی‌بخش عفرین ‌(ه‌ر‌ع)، کمال پیر ‌(لقمان حنان) که در روز ۷ سپتامبر ۲۰۲۴ در دومین مرحله مقاومت سرَدَم و پیکر شهید رنج، خالد محمد که براثر حمله دولت اشغالگر ترکیه به در منطقه شِرا شهادت رسید در آرامگاه زوزوان آمانوس به خاک سپرده شد.

برای گریلا نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ)، ‌آمد عفرین ‌(ذکی حسن) که در روز ۲۰ جولای در منطقه خاکورک به شهادت رسیده بود نیز مراسمی غیابی برگزار شد.

مهاجران عفرین و ساکنان شهبا، پیکر شهید کمال پیر و شهید خالد محمد را از بیمارستان آورین تحویل گرفته و به سوی آرامگاه شهید زوزان آمانوس بردند.

در آنجا، عضو مجلس خانواده‌های شهدا، حاجر حسن، به خانواده‌های شهدا و تمام خلق کورد تسلیت گفت و بیان کرد‌: ‌«اگر یک گریلای ما به شهادت برسد، بجایش صدها دختر و پسر ما به صفوف آزادی می‌پیوندند. ما پیرو خط شهدای خود خواهیم بود و بر خط مقاومت اصرار می‌کنیم.‌»

عضو کمیته باورمندان کانتون عفرین و شهبا، میعاد رسلان سخنرانی کرد و چنین گفت‌:‌‌ ‌«مادر گریه نکن،‌ زیرا که پسرت شهید است. پسر تو شهید میهن خویش است. کودکان ما برای دفاع از خلق،‌ خاک و فرزندان این میهن جان خود را فدا کردند. مرزهای وطن ما با سیم‌خاردار محافظت نمی‌شود بلکه با خون شهدای ما مورد حفاظت قرار می‌گیرد. ما از همینجا قول خود مبنی بر پیروی از راه شهدا را دوباره می‌کنیم.‌»

سپس مشخصات شهید قرائت شده و به خانواده وی تقدیم شد. پیکر شهدا با سردادن شعار ‌«شهدا نمی‌میرند» و در میان هلهله مادران به خاک سپرده شد.