پیکر شهید تکین گویی از سوی هزاران نفر به خاک سپرده شد

در شهر دِریک هزاران نفر، پیکر فرمانده شهید تکین گویی که براثر حمله دولت ترکیه به شهادت رسید را به خاک سپردند.

مراسم خاکسپاری شهدا

در شهر دریک واقع شده در کانتون جزیره هزاران نفر پیکر فرمانده تکین گویی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌(عصمت اُنور) را به خاک سپردند. پیکر این شهید از بیمارستان شهید هوگرشهر دریک تحویل گرفته شده و طی مراسمی در آرامگاه شهید خبات به خاک سپرده شد.

در این مراسم، ریاست مشترک مجلس خانواده‌های شهدای کانتون جزیره، ماهسوم حسن در مقابل حملات دولت اشغالگر ترکیه فراخوان قویتر کردن مبارزه را داد و گفت که از راه شهید تکین پیروی خواهیم کرد.

عضو مدیریت جنبش جامعه دمکراتیک ‌(TEV-DEM)، روکن احمد توجه‌ها را به عشق و علاقه شهید تکین گوی نسبت به میهن و خلق خود و پایبندی‌ قوی او به فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و فداکاری‌های شهدا معطوف داشت و چنین گفت‌: ‌«شهید تکین جامعه و خلقی آزاد بر اساس حیات مسالمت‌آمیز و مشترک می‌خواست.»

ریاست مشترک شورای تندرستی، دکتر مامو خلیل بیان کرد که تا به پیروزی آنان پیرو راه شهید تکین گویی خواهند بود.

در پایان این مراسم، مشخصات شهید قرائت و به خانواده او تقدیم شد. پیکر شهید تکین گویی همراه با سردادن شعارهای ‌«از جان و خون ما همراه تواییم ای شهید» و ‌«شهدا نمی‌میرند» به خاک سپرده شد.

فرمانده‌، تکین گویی که در اداره تندرستی قامشلو مشغول به کار بود، در روز ۱۹ اوت براثر حمله هوایی دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسید.