ق.س.د: در رقه یک تروریست داعش به هلاکت رسیدە و ۴ تبهکار دستگیر شدند

نیروهای ق.س.د در دو عملیات در رقه یک تروریست داعش را به هلاکت رساندند و ۴ تبهکار را نیز دستگیر کردند.

مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک (ق.س.د) در بیانیه‌ای اعلام کردند که نیروهایشان دو عملیات علیه تبهکاران داعش در رقه انجام دادند. در نتیجه یک تبهکار کشته و ۴ تبهکار دیگر دستگیر شدند.

بیانیه به این شرح است؛

“یگان‌های ضد ترور (یات) وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک با مشارکت نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و نیروهای ضد ترور باشور کوردستان (جی‌تی‌جی) طی دو روز دو عملیات امنیتی در رقه انجام دادند که در این عملیات ۴ تروریست داعش دستگیر و ۱ تروریست نیز به هلاکت رسید.

اولین عملیات در ۱۳ می انجام شد. پس از جمع‌آوری اطلاعاتی، (یات) یک هسته داعش را در شهرک کراما واقع در رقه هدف قرار داد. این هسته‌ای داعش به رفت و آمد تبهکاران داعش در رقه و حسکه کمک می‌کرد. همچنین سعی می‌کرد زندانیان و خانواده‌های داعش را از کمپ هال که توسط دولت اشغال‌گر ترکیه اداره می‌شود، به سرکانی و گری‌سپی منتقل کند.

در این عملیات، اعضای هسته محاصره شده و از آن‌ها خواسته شد که تسلیم شوند. یک تروریست سعی کرد فرار کند و تیراندازی کرد. نیروهای ما مجبور به پاسخگویی شدند و درگیری شروع شد. در نتیجه یک تروریست به نام فیصل علی الخلف کشته و یک تروریست دیگر زخمی شد.

عملیات دوم در ۱۴ می انجام شد. یگان‌های جنگجوی ما از راه آسمان در رقه فرود آمدند و یک هسته‌ی فعال تشکیلاتی تروریستی داعش را هدف قرار دادند. این هسته عملیات تروریستی علیه منطقه را طراحی می‌کردند. آن‌ها اخیرا یک حمله انتحاری را علیه مقر نیروهای امنیت داخلی حسکه طراحی کرده بودند. در نتیجه این عملیات ۳ تروریست دستگیر شدند. نیروهای ما برخی تجهیزات نظامی و فنی از جمله تسلیحات و تلفن همراه تبهکاران را ضبط و ثبت کردند”.