قبیله اگیدات: در کنار نیروهای ق‌س‌د ایستاده‌ایم، کسانی که از طرف ما صحبت می‌کنند نماینده ما نیستند

قبیله اِگیدات گفت: ‌«ما در کنار نیروهای ق‌س‌د ایستاده‌ایم، کسانی که از طرف ما صحبت می‌کنند نماینده ما نیستند. ما از سرزمین خود در برابر انواع تهدیدها دفاع خواهیم کرد.‌»

حملات در دیرالزور

شیوخ، رهبران و ریش‌سفیدان و مردم قبیله اگیدات در شورای شیخ راغب عبدود الجدان قبیله اِگیدات بیانیه‌ای صادر کردند تا حملات گروه‌های دفاع‌الوطنی و دیگر گروه‌های وابسته به نیروهای دولتی دمشق علیه حومه شرقی دیرالزور را محکوم کنند.

شیخ راغب الجدان بیانیه را با شرکت ده‌ها تن از افراد قبیله، شیوخ و رهبران و ریش‌سفیدان قرائت کرد.

در این بیانیه پیام‌های زیر آمده است:

«ما به عنوان رهبران، ریش‌سفیدان و شیوخ قبیله اگیدات، به نمایندگی از مردم قبیله خود می‌گوییم که در کنار نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) در برابر حملات ˊدفاع‌الوطنیˊ و سایر گروه‌های وابسته به دولت دمشق علیه مناطق خود ایستاده‌ایم. آنها خانه‌های غیرنظامیان را هدف قرار دادند تا این منطقه را اشغال کنند.

نگرش تاریخی و ملی قبیله ما همیشه حفظ موزاییک اجتماعی در سوریه بوده است. زیرا در دین ما کشتن یکدیگر برای سوری‌ها ممنوع است. بر این اساس ما به هیچ طرفی اجازه نخواهیم داد وحدت ملی ما را از بین ببرد و همیشه در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

موضع قبیله اگیدات از نظر رویکرد در میان همه طرف‌ها قابل احترام بود و از وحدت ملی در همه سطوح حمایت اساسی می‌کرد. ما به همه کسانی که علیه خلق و قبیله صحبت می‌کنند و ادعا می‌کنند که نماینده مردم اگیدات هستند، در برابر این بازی‌ها هشدار می‌دهیم، آنها نماینده ما نیستند.

طایفه اگیدات ده‌ها شهید در نیروهای سوریه دموکراتیک داریم که از منطقه دفاع کردند و در مقابل انواع حملات ایستادند. ما به دفاع از سرزمین خود در برابر انواع تهدیدها ادامه خواهیم داد.

همه مردم سوریه باید حقیقت را در مورد طرف‌هایی که سعی در ریختن خون بیشتر سوریه دارند بدانند. اداره خودمدیریتی دموکراتیک و نیروهای سوریه دموکراتیک راه‌حلی برای بحران سوریه از طریق گفتگوی داخلی سوریه پیشنهاد کردند.

این حمله برخلاف همه گفتگوها و تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی برای بحران است.»